آموزش زبان به کودکان در سنین کم می‌تواند یک روند جذاب باشد. اگر کودک شما دو زبان مختلف داشته باشد، آینده‌ای پربارتر خواهد داشت. اگر پایه‌های یک زبان دیگر را بلدید، یا می‌توانید به صورت حرفه‌ای زبان دیگر صحبت کنید، بهتر است این دانایی را با کودک خود به اشتراک بگذارید. زمانی که این زبان را از سنین کم به کودک خود آموزش دهید، او در آینده از این دانایی استفاده خواهد کرد.

به عنوان مثال یادگیری زبان انگلیسی در پیشرفت کودک شما نقش شگرفی دارد. کودک شما توانایی یادگیری بیشتری در سنین بالا خواهد داشت. آموزش زبان به کودکان باعث می‌شود که کودک شما انتخاب‌های بیشتری در مسیر شغلی داشته باشد. پس اگر به فکر آموزش زبان به کودکان خود هستید، با کودکت همراه باشید.

استفاده از کلاس‌های آنلاین برای آموزش زبان به کودکان

آموزش زبان به کودکان

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای شروع آموزش زبان دوم به کودکان چه زمانی است؟

می‌توانید این روند را از منزل خود آغاز کنید. یک سری منابع آنلاین پیدا کنید که به کودک شما در یادگیری زبان کمک خواهد کرد. ابتدا باید زبان مورد نظر را مشخص کنید و سپس به دنبال یک منبع خوب باشید. همچنین این کلاس‌ها هزینه فراوانی ندارند. باید کمی زمان کودک را برنامه‌ریزی کنید، بدین ترتیب آموزش زبان آسان‌تر خواهد بود. اگر منابع خوبی پیدا نکردید، می‌توانید از یک آموزگار آنلاین کمک بگیرید.

جلسات آموزشی ترتیب دهید

شاید کودک شما دوست یا هم‌کلاسی داشته باشد که زبان دوم دارد. در این صورت، به والدین این کودک پیشنهاد دهید که جلسات آموزشی برگزار کنید. دو کودک می‌توانند در مسائل مختلف به یکدیگر کمک کنند. مثلا کودک شما دانایی خوبی در ریاضی دارد اما زبان دومی ندارد. او می‌تواند در حال مسائل ریاضی کمک کند و در ازا زبان دوم یاد بگیرد. در این حالت نه تنها هزینه‌ای نمی‌پردازید، بلکه کودک شما یک دوست خوب خواهد داشت.

سریال یا فیلم‌های خارجی را با زیرنویس ببینید

آموزش زبان به کودکان

بیشتر بخوانید: با بهترین روش های آموزش زبان خارجی به کودک آشنا شوید

یادگیری از طریق محتوای سینمایی و تلویزیونی راه موثری است. می‌توانید یک کارتن خوب پیدا کنید و زیرنویس آن را فعال کنید. بدین ترتیب کودک شما محتوایی برای تماشا خواهد داشت که آموزنده است. این روش یادگیری، دایره لغات را افزایش می‌دهد و فنون شنوایی را قوی‌تر خواهد کرد.

کتاب‌های دوزبانه خریداری کنید

اگر کودک شما توانایی خواندن را دارد، از کتاب‌های دوزبانه برای آموزش زبان به کودکان استفاده کنید. کتاب‌های دوزبانه عموما یک داستان یا مسئله را به زبان مادری و زبان دوم مطرح می‌کنند. حتما به دنبال کتاب‌هایی باشید که پررنگ‌تر هستند و قصه جذابی دارند. کودک شما از این طریق مشتاق یادگیری خواهد شد.

از فلش‌کارت استفاده کنید

آموزش زبان به کودکان

بیشتر بخوانید: با روش های آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه آشنایی دارید؟

گاهی اوقات، حفظ کردن راه درست یادگیری است. یادگیری جملات و کلمات مهم از اولین قدم‌های آموزش زبان به کودکان است. با تهیه فلش‌کارت‌های ساده می‌توانید این مسیر را راحت کند. کلمات را به کودکان آموزش دهید و با این کارت‌ها یادآوری آسان‌تر می‌شود. در طول گذر زمان هنگامی که کودک این کلمات را بشنود، بهتر از این کلمات استفاده می‌کند.

از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

از آنجایی که کودکان محدوده توجه کوتاهی دارند، از طریق تکنولوژی می‌توانید زبان را انتقال دهید. به دنبال بازی‌های جذاب و آموزنده باشید. این بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را در دستگاه خود نصب کنید و به کودک اجازه تمرین دهید. کودک می‌تواند در طول جلسات یادگیری یا استراحت از این برنامه‌ها استفاده کند.

آموزش زبان به کودکان لزوما یک روند حوصله سر بر نیست. این روند می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد. آموزش زبان می‌تواند برای شما هم مفید باشد تا توانایی‌های مکالمه خود را افزایش دهید.

اگر شما هم روش‌ها یا ترفندهایی برای آموزش زبان به کودک بلد هستید حتما از طریق وبسایت کودکت با ما و والدین دیگر به اشتراک بگذارید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید