بسیاری از والدین در مورد حفاظت از محیط زیست نگران هستند. کودکان امروز افرادی هستند که در آینده روی این سیاره خاکی مراقبت خواهند کرد. شما با آموزش به فرزندتان و شیوه زندگی آگاهانه و سازگار با محیط زیست، می‌توانید به آنها کمک کنید تا در آینده به عنوان بزرگسالی که به طبیعت اهمیت می‌دهند و شهروند مسئولی هستند، زندگی کنند. کودکان یاد می‌گیرند که باید به طبیعت و مادر زمین اهمیت بدهند و به آن احترام بگذارند. همیشه این را می‌گویند که «بچه‌ها می‌بینند، بچه‌ها انجام می‌دهند.»

کودکان در مراحل اولیه زندگی خود اصول و آگاهی مراقبت از محیط‌ زیست و چگونگی حفاظت از زمین را فرا می‌گیرند. به عنوان پدر و مادر، شما می‌توانید روش‌های خلاقانه‌ و فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای را برای آموزش چگونگی حفاظت از محیط زیست و چگونه امن‌تر کردن زمین برای زندگی کردن، به‌وجود آورید.

در اینجا چند راه عملی برای آموزش کودکانتان وجود دارد تا یاد بگیرند چگونه زندگی پایداری داشته باشند، با کودکت همراه باشید.

عشق به طبیعت را در آنها پرورش دهید

آموزش حفاظت از محیط زیست به کودکان

کودکان مانند یک لوح پاک و بی‌گناه متولد می‌شوند، و بسیار آسان است که عشق به طبیعت را در قلبشان پرورش دهند. هر زمان که قصد دارید کودک خود را بیرون ببرید، زمانی را برای تنفس هوای تازه و نشان دادن زیبایی‌های طبیعت بگذارید. اجازه دهید آنها از رنگ آسمان، نور آفتاب در یک روز آفتابی یا اشکال مختلف ابرهای خاکستری در یک روز ابری لذت ببرند. از آنها بخواهید تا درختان پارک، سنگ‌ها و برگ‌ها را لمس کند. به آنها اجازه دهید طبیعت را لمس کنند. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا تمام حواس خود را بشناسند.

بیشتر بخوانید: چگونه فرزندان خود را به محیط زیست علاقه‌مند کنیم؟

در مورد حفاظت از محیط زیست به کودک توضیح دهید

کتاب‌هایی با موضوع طبیعت که به کودکان کمک می‌کنند تا گیاهان مختلف، درختان و حیوانات را بشناسند و نام آنها را یاد بگیرند خریداری کنید. همچنین می‌توانید این کار را در پارک مورد علاقه‌تان یا یک باغ پر از درخت انجام دهید و در مورد گیاهان و اسم آنها صحبت کنید. در صورت امکان کودکان خود را به باغ گیاهشناسی ببرید، جایی که بتوانند بیشتر در مورد طبیعت یاد بگیرند.

کودکان را برای دیدن حیوانات به باغ وحش ببرید و مطمئن باشید از دیدن حیوانات هیجان‌زده می‌شوند. باغ وحش یک مکان عالی برای تعامل با حیوانات است و بچه‌ها می‌توانند حیواناتی که در حال انقراض هستند را ببینند. در مورد احساسات آنها نسبت به طبیعت از آنها سوال بپرسید و ببینید آیا آنها احساس مهربانی و سخاوتمندی نسبت به طبیعت دارند یا نه. صحبت کردن در مورد تغییرات آب و هوایی و علل و اثرات آن می‌تواند سبب ایجاد انگیزه برای افزایش اطلاعات و اهمیت دادن به آب و هوا در کودکان شود.

ذهن آنها را با رشد یک گیاه درگیر کنید

مواد لازم برای کاشت یک گیاه را خریداری کنید و اجازه دهید خود کودک نوع گیاه را انتخاب کند. از آنها بخواهید که از گیاه مراقبت کنند، با رشد گل یا سبزیجات در آنها ایجاد انگیزه کنید. اهمیت مراقبت از گیاهان را به آنها آموزش دهید. اگر کودکان احساس کنند که این گیاه متعل به خودشان است نسبت به آن احساس عشق بیشتری نشان می‌دهند، و این یک مورد مهم در پروش حس دوستدار محیط زیست بودن است.

صرفه جویی و چرخه بازیافت را به آنها آموزش دهید

حفاظت از محیط زیست

بیشتر بخوانید: آموزش صرفه جویی در مصرف آب به کودکان؛ به این توصیه ها عمل کنید

یکی از مهمترین مسائل در مورد حفاظت از محیط زیست شناخت چگونگی کاهش مصرف، استفاده مجدد و بازیافت است تا یک جهان پایدار ایجاد شود. با کودکان خود در مورد چگونگی مصرف چیزهای غیرضروری و تأثیر آن بر روی سیاره زمین صحبت کنید.

به آنها آموزش دهید که تا جای ممکن مقدار ضایعات و دور ریختنی‌ها را کاهش دهند و وسایلی که قابلیت استفاده مجدد دارند و مواد بازیافتی را در زندگی روزانه خود مورد استفاده قرار دهند. به جای استفاده از پلاستیک‌ها و مواد آلی و ظروف یکبار مصرف، به آنها کمک کنید تا جایگزین مناسب پیدا کنند و در مورد اینکه چگونه می‌توانیم یک جهان سبز داشته باشیم با هم گفتگو کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید