گلودرد در کودکان یکی از مشکلات دشوار برای همه والدین است. گلودرد یک عفونت است که مشکلاتی در بلع کودکان ایجاد می‌کند. در این شرایط همیشه دسترسی به دکتر وجود ندارد. در این زمان‌ها است که روش‌های خانگی به کمک شما می‌آیند. حتی پزشکان درمان‌های خانگی آزمایش شده را مورد تایید قرار می‌دهند. این روش‌ها اغلب عوارض جانبی ندارند، ارزان هستند و از محصولاتی استفاده می‌شود که همیشه در خانه وجود دارد و در دسترس است.

درمان های خانگی گلودرد در کودکان

گلودرد در کودکان

در برخی موارد از گلو درد معاینه پزشک و تجویز دارو ضروری است، اما اغلب این بیماری خیلی جدی نیست و می‌توان به وسیله درمان‌های خانگی آن را درمان کرد. در اینجا ۱۰ درمان طبیعی برای گلودرد در کودکان عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: عوامل عفونت گوش کودک چیست و چگونه درمان می شود؟

۱ – موز

موز یکی از بهترین داروهای گلو درد برای کودکان است. موز میوه نرمی است که به راحتی له می‌شود و به آسانی بلعیده می‌شود. این میوه همچنین منبع غنی از ویتامین B6، ویتامین C و پتاسیم است.

۲ – سوپ‌ / آبگوشت

درمان طبیعی گلودرد در کودکان می‌تواند به سادگی یک سوپ گرم یا آبگوشت بدون چربی زیاد باشد. این غذاها باعث می‌شود بدن آنها هیدراته شود و همچنین گلودرد را تسکین دهد. مراقب باشید سوپ فقط گرم باشد نه خیلی داغ که زبان کودک بسوزد.

۳ – روغن حیوانی

بعد از ۶ ماهگی کودک می‌توانید به او روغن حیوانی یا کره همراه با مقداری فلفل سیاه بدهید. این دو می‌توانند گلودرد را تسکین دهند. روغن حیوانی دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در گلو کمک می‌کند.

۴ – درمان گلودرد در کودکان با عسل و آبلیمو

گلودرد در کودکان

عسل یک درمان عالی و قدیمی برای درمان گلودرد و سرماخوردگی است. از سوی دیگر، آبلیمو منبع غنی از ویتامین C است که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. این نوشیدنی را می‌توان با مخلوط کردن مقداری عسل و یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک فنجان آب گرم آماده کرد. این نوشیدنی را ۳ تا ۴ بار در روز به کودک بدهید تا بدون هیچ زحمتی گلودرد درمان شود. با این حال هرگز به کودک زیر یک سال عسل ندهید زیرا ممکن است باعث بوتولیسم در کودک شود.

بیشتر بخوانید: آیا عسل برای کودکان مفید و بی خطر است؟

۵ – معجزه سیر برای درمان گلودرد

چند حبه سیر را خرد کرده و در آب بجوشانید. بعد از خنک شدن، قطره ایی از مایع را به کمک قطره چکان در دهان کودک بگذارید. سیر دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است که باعث تسریع بهبود گلودرد می‌شود.

۶ – روغن خردل

مقداری از روغن خردل را گرم کنید. می‌توانید چند حبه سیر خرد شده و مقداری دانه شنبلیله به آن اضافه کنید. بعد از اینکه روغن خنک شد، روغن را به آرامی بر روی گلوی کودک ماساژ دهید. ماساژ گلو با روغن باعث گرم شدن گلو می‌شود و گلودرد کودک را آرام می‌کند.

۷ – حمام آب گرم و درمان گلودرد در کودکان

حمام کردن کودک یکی از راه‌های درمان گلو درد است، وان یا ظرف بزرگی را پر از آب داغ کنید. در و پنجره‌های حمام را ببندید. هنگامی که حمام پر از بخار شد، کودک را به حمام ببرید. بخار آب سبب بهبود گلودرد می‌شود و او را آرام می‌کند.

۸ – درمان گلودرد با ماست

پروبیوتیک‌هایی که در ماست وجود دارد، در کشتن میکروب‌هایی که باعث گلودرد می‌شوند به بدن کمک می‌کنند. علاوه بر این، بلعیدن ماست راحت است. ماست را با مقداری میوه مثل سیب رنده شده، موز یا انواع توت تازه مخلوط کنید تا برای کودک جذاب‌تر باشد. این کار باعث افزایش ویتامین C می‌شود که بهبود گلودرد را تسریع می‌بخشد.

۹ – شیر مادر

شیر مادر به عنوان یک تقویت کننده ایمنی برای نوزادان عمل می‌کند. آنتی بادی‌های موجود در شیر مادر کمک می‌کنند تا بدن کودک با انواع میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها مبارزه کند. بنابراین نوزادانی که کمتر از ۶ ماه سن دارند نیازی به داروهای دیگر ندارند. شیر مادر بهترین درمان برای گلودرد در نوزادان است.

۱۰ – درمان گلودرد در کودکان به کمک دستگاه بخور

گلودرد در کودکان

وجود دستگاه بخور در اتاق کودک باعث مرطوب نگه داشتن هوا و گلوی کودک می‌شود. با این حال به طور منظم دستگاه بخور را تمیز کنید و آب تازه درون آن قرار دهید. اگر چنین کاری را انجام ندهید، این دستگاه می‌تواند محلی برای رشد بیشتر باکتری ها باشد.

درمان های خانگی راحت هستند و در شرایط سخت مثل شب‌ها که رساندن کودک به پزشک سخت است، به شما کمک می‌کنند. با این حال، وقتی سلامتی کودکان در میان باشد اکثر مردم از این روش‌ها استفاده نمی‌کنند.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید