بدون شک صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است، اما گاهی اوقات شاید زمان کافی برای آماده کردن صبحانه برای کودک و سایر اعضای خانواده را نداشته باشید. اگر شما هم نمی­‌دانید در مواقعی که عجله دارید برای صبحانه چه غذایی آماده کنید، این ایده­‌ها می‌تواند به شما برای داشتن یک صبحانه سریع و ساده و دلچسب برای فرزندان و سایر اعضای خانواده در مواقعی که زمان کافی ندارید کمک کند.

۱۰ ایده صبحانه سریع و ساده برای کودکان

در ادامه به ۱۰ ایده صبحانه سریع و ساده و همچنین مفید برای کودک اشاره می‌کنیم. با کودکت همراه باشید.

۱. شیر و برشتوک (غذای ذرت)

شما می‌توانید برشتوک و شیر بخورید که نیاز به آماده شدن و پختن ندارد و در اغلب موارد مورد علاقه همه اعضای خانواده هم هست.

مقاله مرتبط: اهمیت صبحانه کودک و ایده‌ هایی برای جذاب‌ تر شدن صبحانه

۲. جو

جو یک وعده غذایی سالم برای صبحانه به شمار می­‌آید. شما می توانید جو دو سر فوری (جو پرک) بخرید و با شیر در حال جوشیدن مخلوط کنید و به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی به کودکتان بدهید.

۳. نان و املت

تهیه صبحانه سریع و آماده

می‌توانید نان را تست کرده سپس  کمی کره معمولی یا کره بادام زمینی در ماهیتابه بریزید و با اضافه کردن تخم مرغ به آن یک صبحانه خوب و خوشمزه برای کودکان آماده کنید.

۴. املت به همراه خشکبار و میوه

می‌توانید از میوه­ جات منحصر به هر فصل به عنوان صبحانه برای کودکان استفاده کرد. همچنین می‌توانید میوه­‌های تازه یا بادام، پسته، گردو و بادام زمینی را به املت اضافه کرد.

مقاله مرتبط: آشپزخانه کودکت؛ تست فرانسوی افسانه‌ ای ، صبحانه‌ ای خوشمزه برای کودکان

۵. نان شکلاتی

برای درست کردن نان‌ شکلاتی‌ خوشمزه، ابتدا نان صبحانه گرد را از وسط نصف کنید. بعد روی آن مقداری غلات صبحانه یا گندمک بریزید. کمی عسل به آن اضافه کنید و یک بیسکویت شکلاتی یا یک قاشق شکلات صبحانه به همراه یک بیسکویت را روی آن قرار دهید. حالا نان‌ را یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شکلات و عسل نرم شده و با هم مخلوط شوند.

۸. ماست و میوه و عسل

درست این صبحانه دیگر زیادی راحت است، فقط کافی است در یک شیشه مربا یک لایه ماست یونانی بریزید، لایه بعدی عسل و بعد از آن میوه بچینید. به همین ترتیب لایه‌ها را بچینید تا شیشه پر شود، سپس لایه آخر را با هر میوه‌ای که دوست داشتید تزئین کنید.

صبحانه سریع و ساده

۶. پنیر و گوجه و خیار

ترکیب پنیر با سبزیجات یک صبحانه سریع و ساده برای کودک دلبند شما است.  می‌توانید از انواع سبزی خوردن به همراه پنیر استفاده کنید. یک ایده ساده و جذاب برای صبحانه و عصرانه‌ نان و پنیر و گوجه یا خیار است. این ترکیب خوشمزه با پنیر سفید یا پنیر خامه‌ای خیلی خوب می‌شود. برای اینکه این صبحانه قدیمی را خوشمزه‌تر کنید، می‌توانید شکل‌های جالبی به آن بدهید.

۷. اسموتی میوه

تعداد کمی از انواع توت‌های منجمد، موز، شیر یا ماست کم‌چرب و یا بدون چربی تنها چیزهایی هستند که شما احتیاج دارید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید. این صبحانه سریع و ساده سرشار از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌خصوص کلسیم هستند.

مقاله مرتبط: چگونه صبحانه کودکان را لذت بخش کنیم؟

۹. اسموتی موز و بادام زمینی

اسموتی یک ترکیب خوشمزه از میوه و یخ است که نه تنها برای صبحانه، بلکه برای میان‌وعده‌ای پرانرژی و دوست داشتنی یک انتخاب عالی است. طرز تهیه اسموتی موز و بادام زمینی خیلی ساده است. اول مواد زیر را آماده کنید:

موز یخ زده، کره بادام زمینی، شیر سویا، ماست یونانی، عسل، تکه‌های یخ

اندازه این مواد دست خودتان است و بستگی به این دارد بخواهید مزه بادام زمینی بیشتر حس شود یا موز و عسل و… . در کل تمام مواد را داخل یک میکسر خوب با هم میکس کنید، سپس آن را داخل لیوان بریزید و هر طور دلتان خواست، با شکلات، توت فرنگی، بادام و … تزئین کنید.

اسموتی موز

۱۰. ساندویچ سبزیجات

می‌توانید تکه­‌های نان را تهیه کنید و با استفاده از سبزیجات تازه و  پنیر و یا سس مایونز یک ساندویچ ساده آماده کنید.

شما هم اگر ایده‌ای برای درست کردن یک صبحانه سریع و ساده و مقوی برای کودکان دارید حتما با ما درمیان بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید