اگر شما کودک شیرخواره دارید که از شیر شما تغذیه می‌کند و احساس می‌کنید بیمار شده‌اید حتما نگران سلامتی نوزاد شیرخواره خود در برابر این بیماری هستید. در این مقاله از کودکت به چند نکته در مورد شیردهی در زمان بارداری اشاره می‌کنیم که با رعایت آن‌ها، نوزاد شما از بیماری در امان می‌ماند.

شیردهی در زمان بیماری

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید، این است که در طول مدت بیماری مادر، نوزاد شیرخواره از ابتلا به بیماری ایمن است. به خاطر اینکه بدن مادر آنتی بیوتیک‌های لازم را برای حفاظت از نوزاد ایجاد و آن را از طریق شیرخود به نوزاد منتقل می‌کند.

در مرحله دوم، مادر در دوران بیماری خود به استراحت نیاز دارد و برای او در این وضعیت سخت است که نیازهای نوزاد خود را برطرف کند. پس بهتر است برای مراقبت ونگهداری هرچه بیشتر، نوزاد خود را به فرد دیگری بسپارد.

سعی کنید به عنوان یک مادر در طول بیماری، آرامش و استراحت داشته باشد؛ زیرا اگر سلامتی شما بهبود بیابد در آن صورت می‌توانید از نوزاد خود مراقبت کنید. پس هنگامی که بیمارهستید از اطرافیان خود درخواست کمک کنید.

دو بیماری تب و سرماخوردگی در اغلب مواد گریبان‌گیر مادران است. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با درمان‌های خانگی از نوزاد خود محافظت کنید و برای شیردهی در زمان بارداری نگرانی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: تاثیرات موبایل بر شیردهی را بشناسید و گوشی را کنار بگذارید

سرماخوردگی

شیردهی در زمان بیماری

اگر مبتلا به سرماخوردگی هستید، بهتر است ماسک به دهان خود بزنید. با این کار باعث کاهش انتقال میکروب‌ها در حین سرفه کردن یا صحبت می‌شوید. در غیر این صورت برای استفاده نکردن از ماسک، می‌توانید دور از کودک یا با پوشاندن دهان و بینی خود هنگام سرفه از انتقال میکروب جلوگیری کنید.

برای تسکین گلوی خود، زیاد آب گرم بنوشید و همچنین بخور دادن با آب گرم و روغن‌های اصلی مانند اکالیپتوس می‌توانند باعث آزاد شدن راه تنفس شوند .

سوپ خانگی و چای زنجبیل و همچنین غذاهای تند برای درمان هرچه سریع‌تر سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود. در این بیماری از خوردن غذاهایی با طبع سرد اجتناب کنید.

تب

شیردهی به نوزاد

در صورت ابتلا به تب علاوه بر استراحت باید به پزشک مراجعه کنید و داروهای لازم رامصرف نمایید. زمانی که کودک به تغذیه با شیرمادر نیاز دارد ازخوردن دارو خودداری کنید.

سعی کنید برای کاهش دمای بدن خود به حمام آب گرم بروید. زیاد از مایعات استفاده کنید و از غذاهایی که باعث کاهش دمای بدن می‌شوند، مصرف نمایید.همچنین از مواد غذایی سبک که هضم آن‌ها برای گوارش آسان است، استفاده کنید.

در طول مدت بیماری برای رفع نیازهای نوزاد از یک نفر کمک بگیرید و تنها هنگامی که نوزاد شیرخوار شما به تغذیه نیاز دارد، در کنار او باشید و بلافاصله پس از تغذیه، او را بدست یکی از اعضای خانواده بسپارید و با خیال راحت استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: دفعات شیردهی به نوزاد در سنین مختلف چقدر است؟

شما با رعایت این نکات به زودی خوب می‌شوید و قوی‌تر از همیشه در کنار نوزاد خود می‌مانید. اگر شما هم تجربه یا دانشی در مورد شیردهی در زمان بارداری دارید می‌توانید از طریق کودکت با مادران دیگر به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید