قرار است در این مقاله از کودکت تعدادی از بهترین بیمارستان های کودکان را به شما معرفی کنیم که در یک نظر‌سنجی از والدین در فهرست برترین بیمارستان های کودکان قرار گرفته‌اند. این بیمارستان‌ها در فهرست مراکزی هستند که از آخرین فناوری‌ها در امر درمان استفاده می‌‌کنند و این نوآوری‌ها را با سایر بیمارستان های کودکان در جهت رفاه بیشتر بچه‌ها و خانواده‌های آن‌ها به اشتراک می‌گذارند.

بهترین بیمارستان های کودکان از لحاظ فناوری‌های پیشرفته

بیمارستان کودکان فیلادلفیا

بیمارستان کودکان فیلادلفیا

بیمارستان فیلادلفیا یکی از بهترین بیمارستان های کودکان در زمینه درمان سرطان است. شیمی‌درمانی معمولا برای ۱۵ درصد از کودکان نتیجه مثبتی ندارد. سرطان دوباره بر می‌گردد یا به این درمان پاسخی نمی‌دهد. متخصصان بیمارستان فیلادلفیا راه دیگری برای درمان این کودکان پیشنهاد می‌کنند. دانشمندان دریافته‌اند که می‌توان با استخراج گلبول‌های سفید، باز‌طراحی ژنتیکی آنها و برگرداندن دوباره آن به بدن با سلول‌های سرطانی مقابله کرد. استفان گروپ مدیر برنامه ایمونوتراپی که اولین کودک را از این روش درمان کرده است، گفت:

حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از این طریق بهبود یافته‌اند و حدود نیمی از آنها در حال بهبود هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه سیستم ایمنی بدن نوزاد را تقویت کنیم

بیمارستان کودکان سیاتل

متخصصان در یکی از بهترین بیمارستان های کودکان آمریکا (سیاتل) تمرکز خود را روی شیوه‌های جدید درمان سرطان‌های پیشرفته قرار داده است. در حال حاضر دانشمندان در حال کار روی یک واکسن هستند تا بتوانند سلول‌های T کمک‌کننده را برای مدت طولانی‌تری باز‌برنامه‌نویسی کنند و میزان عمر آنها افزایش پیدا دهند و به نابودی سلول‌های سرطانی کمک کنند.

بیمارستان کودکان آکرون، اوهایو

بیمارستان های کودکان قبل از همه از نظر خدمات مربوط به بهداشت و سلامت روان بررسی می‌شوند. کارشناسان بهداشت روان همراه با متخصصان اطفال در ۲۶ از ۲۷ مرکز مراقبت اولیه بیمارستان کودکان، در شمال اوهایو فعالیت می‌‌کنند.

بیمارستان کودکان جانز هاپکینز، بالتیمور

شاید انتظار نداشته باشید که در یکی از بیمارستان های کودکان آنها را سوار بر اسکوتر ببینید. اما این دقیقا همان چیزی است که در بیمارستان جان هاپکینز انتظارش را دارید. تحقیقات این مرکز منجر به برنامه‌هایی در سراسر جهان در جهت کاهش احساس بیگانگی کودکان در بیمارستان داشته است تا آنها هم بتوانند از رختخواب خارج شوند و مانند سایر کودکان به کار‌های روزانه‌شان بپردازند. تحقیقاتی انجام شده است که نشان می‌دهد این بیمارستان برنامه‌هایی را برای خواب بهتر کودکان ارائه داده است. همچین بازی‌هایی مانند برج‌سازی و استفاده از هوای تازه پشت بام بیمارستان برای آنها در نظر گرفته است.

بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود، ممفیس

توالی ژنوم کودکان مبتلا به سرطان سر‌نخ‌هایی را درباره علت بیماری‌ها و ایده‌هایی را برای درمان آن در اختیار ما قرار می‌دهد؛ اما این سر‌نخ‌ها در مقدار نامعلومی از اطلاعات پنهان شده‌اند. بیمارستان تحقیقاتی سنت جود به عنوان یکی از چند مرکز پزشکی است که ژنوم کامل کودک را (با اجازه والدین) خود مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. این بیمارستان با همکاری شرکت مایکروسافت و شرکت مدیریت داده DNAnexus به کمک  یکی از سرویس‌های میزبانی ابری به روند تحقیقات سرعت داد‌ه‌اند. تحقیقات این مرکز جهش‌هایی را در ارتباط با تاثیرات مضر اشعه ماورای بنفش آفتاب در کودکان مبتلا به سرطان لنفوسیت B تایید کرده است و گزارش داده است که اشعه آفتاب نقش مهمی در بروز این نوع سرطان دارد.

بیمارستان ییل نیو هیون، کنتیکت

این مرکز یکی از بیمارستان های کودکان است که در آن، نوزادان بعد از به دنیا آمدن در بخش NICU بستری می‌شوند و مادران در بخش زایمان قرار می‌گیرند که ممکن است در طبقه دیگری باشند؛ اما در این بیمارستان نوزادان و مادران با یکدیگر در یک بخش قرار می‌گیرند.

بیمارستان کودکان سینسیناتی

بیمارستان کودکان سینسیناتی

یکی از بیمارستان های کودکان که در آن به جای انتقال نوزادان کوچک و ظریف برای انجام اسکن‌های حیاتی به بخش‌های دیگر، این  یک ام آر آی در بخش NICU وجود دارد، سینسیناتی است که تصاویر دقیقی را در عرض ۱۰ تا ۳۰ دقیقه آماده می‌کند.

بیمارستان کودکان گولیسانو، نیویورک

دستگاه جدیدی در یکی از بیمارستان های کودکان نیویورک ( گلیسانو، مرکز پزشکی دانشگاه روچستر) وجود دارد که ترکیبی از دو اسکن MRI و PTE را با هم ارائه می‌دهد و از این طریق میزان استرس کودکان کم می‌شود. این دستگاه شبیه به کشتی دزدان دریایی طراحی شده است و کودکان می‌توانند هنگام اسکن، فیلم تماشا کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نوع از شایع ترین بیماری های کودکان را بشناسید و آماده باشید

بیمارستان کودکان دانشگاه مینه سوتا، مینیاپولیس

از آنجایی که مغز کودکان بسیار سازگار و انطباق‌پذیر است، کنترل اضطراب و استرس در مراحل ابتدایی، خطر مشکلات بعدی را در دوران کودکی کاهش می‌دهد. این بیمارستان یک کلینیک مخصوص کودکان تازه متولد شده تا سن سه سالگی دارد و برنامه‌های سلامت روان ویژه نو‌نهالان ارائه می‌دهد.

بیمارستان کودکان یو سی ال ای، لس آنجلس

این بیمارستان به طور تخصصی در زمینه درمان سرطان کودکان فعالیت دارد و روی تولید سلول‌های T با خواص مقابله با سلول‌های سرطانی تحقیق می‌کند. این اقدام می‌تواند به کودکانی کمک کند که سلول‌های آنها هنوز به اندازه کافی زیاد یا مقاوم نیستند تا تحت درمان قرار بگیرند.

بیمارستان آن اند رابرت اچ لوری شیکاگو

در این بیمارستان گزارش تمام مراحل درمانی و پیشرفت آن به طور منظم در اختیار والدین کودک قرار داده می‌شود. این اطلاعات به روز خواهد شد. همچنین این بیمارستان برای پدر و مادرانی که نمی‌توانند در طول روز کنار فرزندانشان باشند، امکان ارتباط صوتی و تصویری را فراهم کرده است.

بیمارستان کودکان کلرادو

بیمارستان اطفال کلرادو

جوئل فریدلندر در بیمارستان کلرادو به وسیله یک آندوسکوپ کوچک عملی را روی کودکی انجام داد و جای شگفتی دارد که از این اسکوپ می‌توان برای انجام بیو‌پسی در بیمارانی که از التهاب گوارشی به ویژه در آلرژی غذایی رنج می‌برند، استفاده کرد. این روش را می‌توان جایگزین روش‌هایی کرد که درآن نیاز به بیهوشی‌های عمومی است؛ زیرا به کمک این آندوسکوپ عمل فقط پنج دقیقه طول می‌کشد. کودک روی صندلی می‌نشیند و اسپری لیدوکائین را از راه سوراخ بینی دریافت می‌کند و تمام مراحل عمل از طریق عینک واقعیت مجازی نشان داده خواهد شد. آندوسکوپی به راحتی انجام می‌شود و آنها می‌توانند به مدرسه بروند.

سیستم سلامت ملی کودکان واشنگتن دی سی

پزشکان در این مرکز با روش‌های بهتری به درمان کودکان مبتلا به استئویید استئوما پرداخته‌اند و تومور‌‌های استخوانی را خارج کرده‌اند. در درمان‌های استاندارد، از طریق سوراخ کردن ماهیچه‌، استخوان را در معرض اشعه رادیواکتیو قرار می‌دهند. اما در روش جدید از امواج صوتی برای از بین بردن تومور‌ها استفاده می‌شود که عوارض کمتری دارد و به بهبود بیماران سرعت می‌بخشد.

بیمارستان کودکان کلیولند

یک آلرژیست اطفال در این بیمارستان یک دستگاه تزریق داروی اپی‌نفرین (اپی‌پن) اختراع کرده است که نیاز نیست در پوست فرو رود. به راحتی می‌توانید این دستگاه را ( Medejest ) روی پوست قرار دهید. دستگاه را برای پنج ثانیه روی پوست قرار می‌گیریم و داروی مورد نیاز از طریق یک سوزن کوچک انتقال پیدا می‌کند.

مرکز مراقبت از کودکان آتلانتا

نوزادانی که در این مرکز با سندروم هیپوپلاژی سمت چپ قلب به دنیا می‌آیند ( نوعی نقص مادر‌زادی که سمت چپ قلب کمتر رشد پیدا کرده است) می‌توانند به زودی قسمت‌هایی از سلول‌های بنیادی قلب را که قبلا از بین رفته‌اند، دریافت کنند.

بیمارستان کودکان پیتزبورگ

بیمارستان کودکان پیتزبورگ

برای کودکان و نوزادان عوارض ناشی از مصرف آنتی‌بیوتیک بسیار ناراحت‌کننده است. اسهال و بثورات پوستی در ناحیه پوشک از عوارض ترکیبی از دارو‌های آموکسی‌سیلین و کلوولانات برای کودکان در سن ۶ تا ۲۳ ماه است. اما در این بیمارستان تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد کاهش میزان کلوولانات باعث کم شدن میزان عوارض تا یک سوم خواهد شد .

بیمارستان کودکان ویسکانسین میلواکی

قند خون کودکان مبتلا به دیابت باید هر چهار روز یکبار بررسی شود. پیگیری مدام اطلاعات ممکن است بسیار خسته‌کننده باشد. برای سهولت کار، این بیمارستان برنامه BLUELOOP را برای اندروید و IOS توسعه داده است. این ابزار بسیار کاربردی و جالب است و والدین می‌توانند به کمک آن قند خون و مصرف کربوهیدرات فرزندان خود را ثبت کنند و نظرات خودشان را ارائه دهند.

بیمارستان کودکان کلمبوس اوهایو

این بیمارستان به کمک برنامه Safe Happen با همکاری Nationwide Insurance پروند‌های کنترل سلامت در سنین خاص، تقویم‌های یادآوری برای جایگزین ساختن باتری‌های هشدار‌دهنده‌ دود و مکالمات هدایت‌شده والدین برای آماده ساختن کودکان در مواقع اضطراری فراهم کرده است.

بیمارستان کودکان بوستون

بیمارستان کودکان بوستون

شاید باور نکنید که متخصصان اطفال در بیمارستان از یک پرینتر سه بعدی استفاده می‌کنند. در این بیمارستان متخصصان توانسته‌اند برای کودکانی که در اثر بیماری‌های مادر‌زادی، لوله‌های تنفسی آنها با مشکلاتی مواجه است و قادر به خوب نفس کشیدن نیستند، یک ایمپلنت ارزان را تهیه کند و با سی‌تی اسکن اندازه دقیق آن را بسنجند. این ایمپلنت دور لوله‌های هوایی متصل می‌شود و به رشد معمول آن کمک می‌کند. این اسپلینت‌ها از موادی تهیه شده‌اند که بعد از چند سال به خودی خود تجزیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از کودک بیمار و نکات مفیدی برای والدین در این زمینه

بیمارستان کودکان بوستون

در این بیمارستان از مدل‌های سه بعدی پیش از انجام عمل‌های جراحی پیچیده استفاده می‌شود. اد اسمیت جراج مغز و اعصاب اطفال در این مورد گفت:

زمانی که من از این مدل‌های سه بعدی برای انجام جراحی پیچیده اسفاده کردم، زمان انجام جراحی را از پنج تا شش ساعت به یک تا دو ساعت کاهش پیدا کرده است.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید