چرا باید برای گرفتن از پوشک تا سه سالگی صبر کنیم؟

نشستن روی لگن یا به توالت رفتن یا هر اسمی که برای این آموزش در نظر بگیرید باعث ترس بعضی از والدین می‌شود. کمتر کاری در برنامه زندگی والدین به اندازه گرفتن از پوشک تا سه سالگی سخت و پرچالش است.

من از شروع آموزش وحشت دارم. کوچک‌ترین فرزند ما سارا اکنون ۲٫۵ساله است و با این سؤال وحشتناک از طرف دیگران روبه‌رو شده‌ایم: «چه زمانی می‌خواهید او را از پوشک بگیرید؟» من اغلب پاسخ می‌دهم که: «عجله‌ای نداریم». واقعیت این است که ما نمی‌خواهیم آموزش به دستشویی رفتن را قبل از سه‌سالگی شروع کنیم.

اگر شما هم درباره گرفتن از پوشک فرزندتان استرس دارید، من درکتان می‌کنم و می‌توانید برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید. یک نفس عمیق بکشید و به خودتان حق بدهید که نخواهید عجله کنید. بچه‌ها با هم فرق دارند و هر کودکی آمادگی آموزش در دوسالگی را ندارد. اگر فرزند شما مقاومت می‌کند یا به آموزش علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، لازم است صبر کنید تا آماده شود. توجه کنید که منظور من این نیست که اگر شما قبل از سه‌سالگی فرزندتان را آموزش داده‌اید، کارتان اشتباه بوده است.

این مقاله را با عشق برای مادرانی نوشتم که نمی‌خواهند کودکشان را زود از پوشک بگیرند یا فرزندشان هنوز کاملا آماده نیست.

۵ دلیل که باید برای گرفتن از پوشک تا سه سالگی صبر کنید کدام ها هستند؟

اندازه مثانه

در سه‌سالگی، مثانه کودک کمی بزرگ‌تر از یک یا دو سالگی است، یعنی دفعات مراجعه کمتر به توالت و سرخوردگی کمتر برای مادر و کودک.

ارتباط کلامی

وقتی کودک نوپایی سه‌ساله می‌شود، ارتباط کلامی‌اش بهتر می‌شود و بهتر درک می‌کند که استفاده از توالت یعنی چه و منظور ما از آموزش چیست و در صورت نیاز بهتر می‌تواند ارتباط برقرار کند.

بهداشت

در یک یا دو سالگی، کودک نوپا کمتر تمایل دارد دست‌های خود را به‌درستی بشوید یا در شست‌وشوی دست در روشویی همکاری کند. کودک دوساله خیلی لجباز است و به هیچ وجه کمک نمی‌پذیرد. او باید همه کارها را خودش انجام دهد و مرتب می‌گوید: «خودم این کار را می‌کنم!» در‌عین‌حال، بازوهای کوچک او حتی هنگام ایستادن روی چهارپایه برای رسیدن به روشویی بسیار کوتاه‌اند.

استقلال

اگر سعی کنید کودک نوپای خود را در یک یا دو سالگی آموزش دهید، احتمالا او به کمک زیادی نیاز خواهد داشت. آن‌ها در بالا و پایین کشیدن شلوارشان نیاز به کمک دارند. شما باید مراقب استفاده درست از لگن باشید. و به‌طور مرتب به آن‌ها کمک کنید تا روی لگن بنشینند (هر پنج دقیقه یک بار). به آن‌ها کمک کنید تا دست‌های خود را بشویند و ماننند این‌ها. یک فایده مهم صبر کردن تا سه‌سالگی این است که کودک قادر خواهد بود بسیاری از این کارها را به‌تنهایی انجام دهد.

در کنار مزایای ذکرشده در بالا، یک کودک سه‌ساله با سرعت بیشتری در آموزش پیش می‌رود. همچنین استفاده از توالت را راحت‌تر و به‌طور مستقل می‌آموزد. بچه‌های من (بعد از سه‌سالگی) نسبتا سریع‌تر در جریان آموزش پیش می‌روند. و احتمالا کمتر با از دست رفتن کنترل و کثیف‌کاری روبه‌رو می‌شوند که به معنای زحمت کمتر است. می‌توانید برای مطالعه بیشتر در مورد بهترین زمان از پوشک گرفتن کودک به این مقاله کودکت مراجعه کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید