همانطور که می‌دانید معمولا عادت‌های خوب از سنین پایین در کودکان شکل می‌گیرند. اکنون که فرزند شما به اندازه کافی بزرگ شده است که به مدرسه برود با آموزش درباره عادت‌های خوب در شروع این مرحله از زندگی اش به او کمک کنید. عادت‌های سالم نیاز به شروع زودهنگام دارند. اگر آموزش رفتارهای درست را از همان ابتدا به کودک مدرسه ای خود شروع کنید می‌توانید مطمئن شوید کودک شما در زندگی اجتماعی خود موفق خواهد شد.

۱۰ رفتار خوب برای کودک مدرسه ای

در اینجا فهرستی از عادت‌های خوب برای کودک مدرسه ای آورده شده است که شما باید آن‌ها را قبل از شروع مدرسه به کودکانتان آموزش دهید.

خوردن غذاهای سالم

کودک مدرسه ای

خوردن غذای سالم به احتمال زیاد یکی از سخت ترین آن‌ها است. کودک شما نیز مانند بسیاری از کودکان وسوسه می شود کیفی پر از چیپس یا بیسکوییت یا سایر تنقلات که ارزش غذایی زیادی ندارند داشته باشد.

اهمیت خوردن غذای سالم و اینکه چگونه غذاهای کم ارزش برای سلامتی مضر هستند را به کودک خود آموزش دهید. گاهی اوقات می‌توانید در منزل نمونه‌ای از غذاهای فست فودی مانند ساندویچ و پیتزا البته با مواد اولیه سالم برای کودک خود درست کنید تا خیلی هنگام دیدن این غذاها وسوسه نشوند.

رفتار صحیح هنگام غذا خوردن

این قطعا یکی از مهم‌ترین نکات در فهرست عادت‌های خوبی است که شما باید به کودک مدرسه ای خود آموزش دهید. اکنون زمان آن رسیده است که شما با کودک خود مانند یک بزرگسال که روی میز شام می‌نشیند رفتار کنید. به او آداب درست غذا خوردن را آموزش دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش سرگرم‌کننده برای تشویق کودکان به مسواک زدند

۲ بار مسواک زدن در روز

کودکان کوچکتر معمولا وقتی نوبت مسواک زدن آن ها می رسد تنبل هستند. یقینا شما باید زمانی را برای آموزش به او درباره اهمیت نظافت درست و شایسته اختصاص دهید.

سعی کنید از مسواک زدن یک فعالیت سرگرم کننده بسازید اگر او قول داده است که بعد از انجام کاری مسواک بزند گاهی اوقات به او این اجازه را بدهید که این کار را انجام دهد.

خوابیدن به موقع

خوابیدن به موقع

کودک خود را برای یک برنامه خواب درست آماده کنید. این امر برای زمانی که کودک شما شروع به مدرسه رفتن می کند بسیار مهم خواهد بود.

برای خود زمان استراحت منظمی داشته باشید. اگر شما برنامه خواب منظمی داشته باشید و به موقع بخوابید کودکان هم از شما یاد می‌گیرند و احتمال اینکه کودک بعد از خوابیدن شما بیدار بماند بسیار کم است.

بازی در خارج از منزل

تماشای کارتن روی صفحه نمایش تلویزیون یا بازی کردن بازی های روی صفحه نمایش آسان است اما این چیزی نیست که شما می خواهید فرزندتان انجام دهد. هر روز با او برای انجام فعالیت های تازه در فضای باز به بیرون بروید. فعالیت جسمانی او را تشویق کنید.

مرتب کردن اتاق

این همیشه ایده خوبی است که فرزندتان اتاق خودش را مرتب کند . برای او تعیین کنید که روزانه در طول ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باید تمام اسباب بازی ها، کتاب و چیزهای دیگر را در جای مناسب خود قرار دهد. سپس شما می توانید غذای خانگی مورد علاقه اش را به او جایزه دهید.

بیشتر بخوانید: پول توجیبی فرزندان شما باید حوالی چه مبلغی باشد؟

مسئولیت پذیری در مورد پول

اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ شده است که به او پول توجیبی می‌دهید مسئولیت پذیری را به او آموزش دهید. برای او قلک تهیه کنید. او را تشویق کنید که پول‌های خود را پس انداز کند و هزینه‌های خود را در یک مسیر مشخص شده مدیریت کند. شما همیشه این کار را انجام می دهید وقت آن فرا رسیده است که فرزندتان هم در مورد مسائل مالی چیزهایی بداند.

گفتن «لطفا» و «متشکرم»

استفاده از این کلمه‌ها یک قانون اساسی دیگر است که شما باید در مورد آن به کودک خود آموزش دهید. لطفا و متشکرم کلمات جادویی هستند. می‌تواند بدون هیچ مشکلی با تمام کارها سر و کار داشته باشد و این چیزی است که شما می خواهید کودک شما بداند.

اشتراک گذاری مهم است

کودک مدرسه ای

این یکی از عادت‌های خوب برای کودک مدرسه‌ ای است. اگر کودک شما تک فرزند است شما باید به او توضیح دهید که چگونه اشتراک گذاشتن وسایلش به عنوان بخش مهمی از زندگی تبدیل می‌شود.

به او آموزش دهید چگونه از اشتراک گذاری لذت ببرد و چگونه می‌تواند به اندازه کافی خوش شانس باشد که اسباب بازی خاص داشته باشد در حالی که دیگران تا به حال آن را نداشته‌اند. بچه‌هایی که تک فرزند نیستند و خواهر یا برادر دارند معمولا در این مورد هیچ مشکلی ندارند. (‌در اغلب موارد) اگر این مسائل وجود داشته باشد می‌دانید که چگونه به کودکان خود هنر تقسیم کردن را آموزش دهید.

فضای عمومی را رها نکنید

برای فرزند خود توضیح دهید که ریختن زباله در مکان‌های عمومی مانند پارک یا روی زمین نماد یک شهروند بد است. از او بخواهید که همیشه آشغال را در سطل زباله بیندازد و نقش خود را به عنوان شهروند متمدن بازی کند.

به کودک مدرسه ای خود کمک کنید زیرا این عادات ساده، قطعا راهی طولانی در توسعه عادات و شکل دادن شخصیتش خواهد داشت. برای او توضیح دهید که چگونه این عادات خوب ساده در مدرسه او را به فرد بهتری تبدیل می کند.

فراموش نکنید عادت‌های خوبی که به کودک مدرسه ای خودتان آموخته‌اید را از طریق وبسایت کودکت با ما و والدین دیگر به اشتراک بگذارید

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید