کریر برقی کودک جایگزین مؤثری برای حمل کودک روی دستان و آرام حرکت دادن آن‌هاست. کریرها کاربردهای متعددی دارند: برای محافظت از نوزادان وقتی مشغول کارید، برای آرام کردن آن‌ها هنگام خواب یا خستگی و برای سرگرم کردنشان. کریرهای کودک را می‌توان برای نوزادان تازه متولدشده تا کودکان نوپا استفاده کرد. انواع مختلفی از کریرهای کودک براساس فاکتورهای گوناگونی ازجمله سن، محدودیت وزن و نوع حرکت در بازار موجود است. انتخاب کریر مناسب می‌تواند، تا وقتی کارتان را انجام می‌دهید، کودکتان را ایمن، سالم و سرگرم نگه دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کریر برقی کودک چیست؟

فرزند کوچکتان هنوز نمی‌تواند به اطراف حرکت کند. مراقبت از نوزادان و سرگرم نگه داشتن آن‌ها حین انجام کارهای روزانه بسیار دشوار است. کریر کودک مکانی امن و ایمن برای خواب یا بازی اوست. کریرهای کودک کمربندهای ایمنی دارند تا هنگام تکان خوردن یا لرزش کریر از کودکتان محافظت کنند. صندلی ارگونومیک کریر راحتی کودک را، تا وقتی کارهای روزانه‌تان به پایان رسد، حفظ می‌کنند.

کریرهای کودک ویژگی‌هایی دارند که فرزند کوچکتان را سرگرم و مشغول می‌کنند، مانند موسیقی، رقص نور و آهنگ. چنین ویژگی‌هایی توجه نوزادان را به خود جلب می‌کنند و آن‌ها را هنگام رسیدن به اسباب‌بازی، تماشای انعکاس خود در آینه، گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش یا نگاه کردن به رقص نورها هیجان‌زده می‌کنند.

کریرهای برقی کودک همچنین می‌توانند مکانی آرام برای چرت زدن نوزاد باشند. به‌دلیل قابل‌حمل بودن کریرها، والدین می‌توانند نوزادان را در خانه جابه‌جا کنند.

زمان استفاده از کریر برقی کودک

کریرهای کودک همراهان بسیار خوبی برای نوزادان و راه‌حلی دوستانه برای مادرانی‌اند که به‌دنبال ایجاد مکانی عالی و راحت برای نوزادان خود می‌گردند. بااین‌حال، باید از مشخصات و محدودیت‌های آن‌ها آگاه باشید تا به‌دلیل ایمنی کودکان استفاده نادرستی از آن‌ها نشود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کریر برای کودکتان استفاده کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

محدودیت سنی

کریرهای کودک را می‌توان از بدو تولد تا وقتی کودکتان به دوران کودکی برسد استفاده کرد. بااین‌حال، اگر نوزادتان نارس است، ممکن است بخواهید با پزشک اطفال مشورت کنید تا ببینید آیا کریر برای کودکتان مناسب است یا نه. هر کریر کودک محدودیت سنی دارد. بررسی کنید که آیا محدودیت سنی مخصوص یک مدل برای کودکتان مناسب است یا نه.

محدودیت وزن

اکثر سازندگان ادعا می‌کنند که کریرهای آن‌ها می‌تواند تا ۵/۱۳ کیلوگرم را تحمل کند. بااین‌حال، توصیه می‌شود که وقتی نوزاد به وزن ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم رسید، استفاده از کریر را متوقف کنید. نوزادان بزرگ‌تر و سنگین‌تر در خطر افتادن از کریر یا شکستن آن و آسیب دیدن قرار دارند.

مدت زمان

شکی نیست که کریرهای کودک می‌توانند همراهان خوبی برای آن‌ها باشند، اما باید در مقابل این وسوسه مقاومت کنید که اجازه دهید مدت زیادی در کریر بمانند. کارشناسان توصیه می‌کنند که زمان تاب خوردن کودک در کریر را بیش از ۱۵ دقیقه در روز در نظر نگیرید. ایمنی کودک و پیوند عاطفی و فیزیکی میان والدین و کودک را که در سنین پایین بسیار ضروری است به خاطر داشته باشید.

از کریر برقی کودک می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • کودکتان را آرام کنید. کریر با حرکت چرخشی مناسب برای آرام و راحت نگه داشتن کودک است.
  • به کودکتان کمک کنید که بخوابد. اگر وقتی مشغول آشپزی یا نظافتید کودکتان شروع به بی‌قراری کرد، فقط کافی است او را در کریر بگذارید و اجازه دهید چرت بزند. همچنین می‌توانید کریر را در هر قسمت خانه جابه‌جا کنید. بنابراین می‌توانید هنگام کار کردن، بدون اینکه مزاحم خوابش شوید، مراقب او باشید.
  • کودکتان را سرگرم کنید. می‌توانید برای سرگرم کردن کودک، وسایل سرگرم کننده به کریر اضافه کنید. ابزاری مانند موسیقی، اسباب‌بازی‌ها، چراغ‌ها و مواردی از این قبیل، در عین اینکه اوقات خوبی برای کودک فراهم می‌کنند، به رشد مهارت‌های مشاهده‌ای آن‌ها نیز کمک می‌کنند.

چرا به کریر کودک نیاز دارید؟

به‌عنوان کسی که به‌تازگی پدر یا مادر شده‌ است، ممکن است مدیریت هم‌زمان کودک و خانه برایتان دشوار باشد. مراقبت از نوزاد احتمالاً بیشتر وقت و انرژی‌تان را می‌گیرد و کارهای خانه روی هم انباشته می‌شوند. در این مواقع، کریر برقی کودک راه‌حلی عالی برای تمام مشکلاتتان خواهد بود. کریر برقی کودک، تا وقتی کارهای خانه را به پایان برسانید، کودک را سرگرم نگه می‌دارد. به‌این‌ترتیب هنگام کار کودکتان نزدیکتان خواهد بود و می‌توانید مطمئن باشید که کودکتان به‌طرز بی‌خطری در کریر آرام گرفته است. وقتی کودکتان بی‌قرار است یا کولیک دارد و گریه می‌کند، حرکات آرامش‌بخش کریر می‌تواند او را آرام کند. حرکات نرم و آرام آن به آرامش و خواب کودک کمک می‌کند. کریر برقی کودک سرگرمی واقعی است و باعث رشد حس بینایی، شنوایی و لامسه او می‌شود.

نگران نباشید، استفاده از کریر کودک برای دلبند کوچک شما کاملاً بی‌خطر است.

کریر برقی کودک دو کاربرد اصلی دارد:

۱٫     برای سرگرم کردن کودک وقتی بیدار است

کریر برقی کودک

احتمالاً متوجه می‌شوید که تمام روزتان را صرف سرگرم کردن کودکتان کرده‌اید. چرا مدتی آرام نمی‌نشینید و اجازه نمی‌دهید کریر این کار را برایتان انجام دهد؟ کودکتان را در کریر بگذارید و آن زمان را به استراحت خود یا تمام کردن کارهای خانه اختصاص دهید. حتی می‌توانید کریر را در جایی بگذارید که مشغول کارید. به‌این‌ترتیب کودک در کنارتان است و می‌توانید از امنیت او مطمئن شوید و به کارهایتان برسید. کریر برقی کودک با مجموعه‌ای از لوازم جانبی ارائه می‌شود که می‌تواند کودک را درگیر خود و سرگرم کند.

  • اسباب‌بازی‌های آویزان متحرک همراه با نور. اسباب‌بازی‌های آویزان و چرخان با رقص نورهای رنگارنگ باعث تحریک بصری و رشد مهارت‌های حرکتی کودک می‌شود.
  • پخش‌کننده موسیقی (MP3) داخلی. پخش‌کننده موسیقی داخلی کریر امکان پخش CDها و DVDها برای سرگرم کردن کودک را فراهم می‌کند.
  • اتصال به موبایل و تبلت. برخی از کریرها به شما این امکان را می‌دهند که موسیقی و صداها را مستقیماً از گوشی همراه یا تبلت خود پخش کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید همان چیزی را انتخاب کنید که هم شما و هم کودکتان از آن لذت ببرید.
  • درگاه USB استاندارد. بسیاری از کریرهای کودک امکان اتصال MP3 یا USB را برای پخش موسیقی مورد علاقه کودک هنگام لذت بردن از تاب خوردن فراهم می‌کنند.

۲٫     برای آرام کردن و خواباندن کودک

اگر در تلاشید که کودکتان را بخوابانید یا او را آرام کنید، تهیه کریر برقی می‌تواند نجات‌دهنده باشد. اگر کودکتان کولیک دارد یا بی‌وقفه گریه می‌کند، کریر به آرام شدنش کمک می‌کند. حالت نیمه‌خوابیده (لم‌داده) باعث می‌شود که کودک به‌راحتی چرت‌های کوتاهی بزند، حتی اگر دچار گرفتگی بینی یا سایر مشکلات تنفسی باشد. همچنین نوزادان عاشق حرکات موزون و آرام تاب‌اند.

انواع حرکات مختلفی که کریر برقی کودک ارائه می‌دهد

  •  نوسانی: کودکان عاشق تاب خوردن‌اند و از حرکتhead-to-toe لذت می‌برند.
  •  لرزشی: لرزش ملایم کریر کودکانی را که ناآرام‌اند و نمی‌توانند بخوابند آرام می‌کند.
  •  Gliding: در این حرکت کریر آرام و بدون هیچ تکان تندی تکان می‌خورد و کودک را آرام می‌کند.
  • گهواره‌ای: علاوه بر حرکات نوسانی، bouncing یا حرکات سریع، برخی از کریرها حرکت گهواره‌ای معمول نیز دارند.
  •  جهشی: بسیاری از کریرهای کودکان ویژگی جهش اضافی دارند تا تجربه کودک را لذت‌بخش‌تر کنند. صندلی چرخشی جداشدنی به جهنده مستقل تبدیل می‌شود.
  •  Rocking: بسیاری از کریرهای کودک صندلی قابل جدا کردنی دارند که به صندلی گهواره‌ای مستقل تبدیل می‌شوند.
  • سایبان: سایبان محیطی دنج برای کودکتان فراهم می‌آورد و فضای لازم برای خوابیدن نوزاد را ایجاد می‌کند.
  • آداپتور AC: درحالی‌که برخی از کریرهای برقی شیار داخلی باتری DC دارند، برخی دیگر سیمی برای اتصال به منبع برق AC دارند. بنابراین اگر کریر به‌دلیل تمام شدن باتری از کار افتاد، فقط کافی است سیم برق را به پریز متصل کنید و اجازه دهید کودک همچنان از تاب خوردن لذت ببرد.
  • قابلیت حمل: قابلیت تاشو بودن کریر باعث می‌شود که بتوان آن را داخل و بیرون از خانه حمل کرد.

کریر کودک برای والدین جدید بسیار مفید است. شما می‌توانید کودکتان را داخل آن بگذارید و بدانید که او در امان است. با داشتن کریر برقی کودک در خانه، دیگر مجبور نیستید تمام وقت و انرژی‌تان را صرف مراقبت و سرگرم نگه داشتن کودک کنید. اجازه دهید کریر برقی مدتی کودکتان را سرگرم کند تا شما کارهای روزانه‌تان را به پایان برسانید. بگذارید کریر کودکتان را آرام کند و در طول روز درون آن چرت بزند. درمجموع، کریر برقی نه‌تنها زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند، بلکه کودک را شاد و سرگرم نگه می‌دارد. پس چرا منتظرید؟ کریر برقی کودک تهیه کنید و تجربه شگفت‌انگیزی به خود و کودکتان هدیه دهید.

ویژگی‌های اصلی کریر کودک

وقتی صحبت از مراقبت از نوزاد می‌شود، استفاده از کریر مفهوم جدیدی نیست. اما قطعاً کریرها در دهه گذشته تغییر و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. اکنون می‌توانید هنگام خرید کریر برای کودکتان، از میان طیف وسیعی از ویژگی‌ها انتخاب کنید. از ساده‌ترین طراحی‌ها گرفته تا مدل‌هایی با لوازم و آپشن‌های بسیار، گزینه‌های موجود در بازار بیشمارند. دانستن ویژگی‌هایی که به بهترین وجه با نیازهای فرزندتان مطابقت دارد می‌تواند در تصمیم‌گیری و انتخاب کریر کمکتان کند.

صندلی ارگونومیک

اکثر کریرها به‌شکل گهواره‌ای استاندارد طراحی شده‌اند، اما کریر کودک خوب باید شکلی ارگونومیک برای پشتیبانی از سر، گردن و کمر کودک داشته باشد. ازآنجاکه نوزاد در مراحل اولیه رشد از کریر استفاده می‌کند، برای اطمینان از ایمنی کودک، انتخاب کریری با شکل و فرم مناسب ضروری است.

حفاظ‌های ایمنی

کریرها، برای حفظ ایمنی کودک در صندلی کریر، حفاظ‌های ایمنی دارند، مانند حفاظ‌های ۵ یا ۳ نقطه‌ای.

تکیه‌گاه سر قابل جابه‌جایی

تکیه‌گاه سر قابل جابه‌جایی به کودکتان اجازه می‌دهد که هنگام بازی با اسباب‌بازی‌هایی که بالای سرش آویزان شده به‌راحتی سرش را تکیه دهد. ازآنجاکه کریر از بدو تولد نوزاد قابل استفاده است، لازم است تا وقتی کودک تعادل گردنش را به دست آورد، آن‌قدر که باید از سر و گردنش پشتیبانی شود.

صندلی تا(خم)شونده

اکثر کریرها دو حالت صندلی دارند، حالت خوابیده و حالت عمودی. از این دو حالت می‌توان با توجه به حالت نشسته یا خوابیده کودک استفاده کرد.

سینی کودک

سینی کودک وسیله مفیدی است برای زمانی که می‌خواهید هنگام تاب خوردن آرام کودک چیزی را برای خوردن یا بازی کردن جلوی او قرار دهید.

روکش صندلی قابل شست‌وشو و جداشدنی

اکثر تاب‌های کودک روکش صندلی جداشدنی و قابل شست‌وشو با ماشین دارند. سهولت در شست‌وشوی روکش صندلی اولویت بالایی دارد، زیرا هنگام استفاده از کریر کودک کثیفی و آلودگی اجتناب‌ناپذیر است.

میله اسباب‌بازی

میله اسباب‌بازی وسیله‌ای قوسی‌شکل است که بالای صندلی کودک قرار می‌گیرد و می‌توانید اسباب‌بازی‌های نرم مورد علاقه کودک، رقص نورهای رنگارنگ و سایر اسباب‌بازی‌ها را به آن آویزان کنید تا کودکتان سرگرم شود. تقریباً اکثر مارک‌های خوب کریر کودک این میله اسباب‌بازی دارند.

اسلات باتری DC

برخی از کریرها باتری داخلی DC دارند. بیشتر کریرهای باتری‌دار قابل‌حمل‌اند. ازآنجاکه در آینده باید هزینه زیادی را برای باتری‌ها بپردازید، به‌دنبال کریری بگردید که هم با باتری و هم با برق مستقیم کار کند.

واحد کنترل حرکت، سرعت، صدا و نور

بیشتر کریرها تابلوی کنترل دارند که امکان تنظیمات خاص حرکت، سرعت، صدا و نور را مطابق با اولویت‌های کودکتان فراهم می‌کنند.

فریم محکم

اکثر کریرها ساختاری محکم و پایدار دارند که می‌توانند وزن کودک را تحمل کنند و روی هر سطحی که می‌گذارید، محکم و پایدار قرار گیرند. حتی در مدل‌های سبک‌تر یا قابل‌حمل، می‌توانید طرح‌هایی را انتخاب کنید که ثبات بیشتری در کل کریر ایجاد کنند.

مزایا و معایب کریر برقی کودک

کریر برقی کودک

کریرهای کودک وسیله‌ای اصلی برای والدینی‌اند که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مراحل رشد کودک‌اند. حرکت تاب‌دهنده اطمینان‌بخش کریر نه‌تنها نوزادان بداخلاق را آرام می‌کند، بلکه زمان استراحت کوتاهی برای والدین فراهم می‌کند. اما باوجوداینکه دستگاهی آزمایش‌شده و امتحان‌پس‌داده برای کودک است، اما استفاده از آن‌ها مزایا و معایبی دارد.

مزایا
معایب
شکل و طراحی ارگونومیک کریر کودک متناسب با ستون فقرات در حال رشد نوزاد است و هنگام بازی و استراحت به‌خوبی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.نوزادان کریر را به تخت ترجیح می‌دهند و مجبورتان می‌کنند که اجازه دهید بیشتر از زمان مجاز در آن بمانند.
کریرها بسته به ویژگی‌ها و لوازم جانبی اضافی با قیمت‌های مختلفی در دسترس‌اند و این امکان را برای والدین فراهم می‌کنند که بهترین کریر را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند.ازآنجاکه نوزادان فقط چند ماه از کریر استفاده می‌کنند، کریرهای گران‌قیمت‌تر می‌توانند ازنظر مالی به شما صدمه بزنند.
ویژگی‌های اضافی مربوط به موسیقی و اسباب‌بازی‌های نرم نوزادان را به مدت طولانی درگیر خود می‌کند. قطعات موسیقی هم حالت هیجانی و هم فضای آرامش‌بخش برای کودکان ایجاد می‌کنند.اغتشاشات صوتی کریر در حال حرکت، علاوه بر حواس‌پرتی‌های ناشی از موسیقی، وقتی به آرامش در خانه نیاز دارید، می‌تواند آلودگی صوتی ایجاد کند.
اکثر کریرهای برقی کودک می‌توانند با هر دو منبع برق AC و DC کار کنند.کریرهای برقی کودک انرژی (برق) زیادی مصرف می‌کنند، خود را برای عوض کردن باتری هر چند وقت یک‌بار یا هزینه بالای قبض‌های برق آماده کنید.
کریرهای کودک محکم‌اند. حرکات چرخشی با سرعت‌های مختلف را کنترل می‌کنند و همچنان مطمئن‌اند که نوزاد از کریر نمی‌افتد.فریم محکم کریرها آن‌ها را بسیار سنگین می‌کند. وزن برخی از کریرهای بزرگ به ۲۷ کیلوگرم هم می‌رسد. همین مسئله قابلیت حمل آن‌ها را کاهش می‌دهد.
کریرهای کودک با حفاظ‌های ایمنی طراحی شده‌اند و محدودیت وزنی داخلی دارند. شما می‌توانید از آن‌ها برای نوزادان ۸ ماهه استفاده کنید، بدون ترس از افتادن یا ناراحتی هنگام تاب خوردن.ازآنجاکه کریرها برای نوزادانی با سایز متوسط طراحی شده‌اند، نوزادان قدبلند ممکن است چند ماه پس از استفاده پاهایشان روی زمین کشیده شود.
بسیاری از کریرهای کودک مارک‌دار تایمر داخلی دارند و امکان تنظیم زمانی را که کودک باید در کریر باشد به والدین می‌دهند.

 

مهم ترین ویژگی‌ها در کریر کودک

راحتی و ایمنی کودک چیزی است که تمام والدین در هر محصول مربوط به کودک به‌دنبال آن‌اند. قبل از خرید کریر برقی برای کودک، درمورد ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

اندازه

کریرهای کودک اندازه‌های مختلفی دارند. اگر در خانه فضای زیادی دارید، به‌سراغ کریر بزرگ بروید. در غیر این صورت، کریر برقی کوچک انتخاب کنید.

قابل‌حمل بودن

اگر اهل سفرید، کریر برقی قابل‌حمل انتخاب کنید. کریر تاشو و کوچک باعث می‌شود که حمل و نگهداری آن آسان باشد. همچنین اگر در خانه هم محدودیت فضایی داشته باشید، کمکتان خواهد کرد.

حالت عملیاتی

کریرهای کودک یا با برق کار می‌کنند یا با باتری. تمام کریرهای قابل‌حمل با باتری کار می‌کنند. بااین‌حال، تعویض مکرر باتری‌ها ممکن است پرهزینه باشد. بنابراین به‌دنبال مدلی از کریر کودک باشید که در هزینه باتری‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.

حفاظ‌های ایمنی کریر برقی کودک

تمام کریرهایی که در سایز استانداردند حفاظ سه‌نقطه‌ای اجباری دارند تا از لیز خوردن نوزادان از روی صندلی جلوگیری کنند. بااین‌حال، حفاظ ۵ نقطه‌ای با نوارهای روی شانه گزینه ایمن‌تری است.

حالت تاشوندگی چندگانه

تمام کریرها باید برای راحتی کودک حالت خمیده (درازکش) داشته باشند. کودکتان را هنگام استراحت در حالت درازکش و هنگام بازی در حالت عمودی قرار دهید.

سرعت و حرکت کریر

بیشتر کریرهای کودک حرکت به جلو و عقب دارند، برخی از آن‌ها حرکت از پهلو به پهلو ارائه می‌دهند و سایر کریرها هر دو حرکت را دارند. کریری انتخاب کنید که کودکتان را به‌راحتی آرام کند. همچنین برخی از کریرها تا ۸ سرعت را ارائه می‌دهند. از کمترین سرعت شروع کنید و مناسب‌ترین سرعت را برای کودکتان پیدا کنید.

سرگرمی

اگر می‌خواهید کودکتان بیدار بماند و سرگرم باشد، به‌دنبال کریری با ویژگی‌هایی مانند صدا، نور، اسباب‌بازی‌ها و مانند این‌ها باشید.

پاک‌شوندگی راحت

تف کردن و ریختن آب دهان کودک و نم دادن پوشک می‌تواند باعث کار اضافی برای شما شود. بنابراین به‌دنبال روکش صندلی یا کاوری باشید که راحت تمیز شود و قابل شست‌وشو با ماشین باشد.

استانداردهای ایمنی

بررسی کنید که آیا محصول مدنظر تمام استاندارهای ایمنی را رعایت کرده است و نشان تأیید از یک مرجع شناخته‌شده دارد یا نه.

انواع کریر برقی کودک

انواع کریرهای کودک

کریرها را می‌توان به‌طورکلی به دو دسته تقسیم کرد: برای نوزادان و برای نوپایان. کریرهای نوزاد را می‌توان تا ۱۸ ماهگی (یا ۱۴ کیلوگرم) و از بدو تولد استفاده کرد، درحالی‌که کریرهای نوپایان از ۶ ماهگی تا حدود ۲ سالگی قابل‌استفاده‌اند. کریرهای مخصوص نوزادان کوچک‌تر را می‌توان براساس اندازه و عملکرد به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

۱٫     کریر کودک در اندازه کامل

کریرهای کوچکی که در سایزهای کامل‌اند ویژگی‌های مختلفی دارند که راحتی و حرکات بیشتر را برای کودکتان فراهم می‌کنند. این کریر همان چیزی است که والدین وقتی مشکلی در فضای خانه ندارند و به‌دنبال کریری جادار می‌گردند آن را انتخاب می‌کنند. این نوع کریر با گزینه‌های بیشتر برای سرعت و حرکت و همچنین طول عمر بیشتر همراه است.

۲٫     کریر کودک قابل‌حمل

کریرهای قابل‌حمل را می‌توان به هر جایی که می‌خواهید حمل کنید. آن‌ها ساده‌اند، فاقد entrapmentsهای کریرهای سایز کامل‌اند، همچنین سبک‌اند و حملشان آسان است. قرار دادن نوزاد درون آن برای آرام کردنش یکی از مزیت‌های این مدل است. کریرهای قابل‌حمل را می‌توان برای کودکانی با وزن ۵/۲ تا ۱۲ کیلوگرم (کودکان تازه‌متولدشده تا یک‌ساله) استفاده کرد. برخی از کریرهای قابل‌حمل به صندلی ثابت تبدیل می‌شوند تا شرایط برای تغذیه نوزاد فراهم شود.

۳٫     کریر کودک ترکیبی

کریر برقی ترکیبی کریری دومنظوره است. همان‌طور که از نامش مشخص است، جذابیت اصلی این کریرها در عوامل ترکیبی آن‌ها نهفته است. در فضا صرفه‌جویی می‌کنند، راحت‌ترند و می‌توان استفاده بهتری از آن‌‌ها کرد. کریرهای ترکیبی دو مورد از بهترین ویژگی‌ها را با یکدیگر ادغام می‌کنند تا شرایطی برای آرامش و زمانی برای انجام دادن سایر کارها برای والدین فراهم کنند. اکثر آن‌ها با باتری کار می‌کنند، بنابراین سروصدای کمتری تولید می‌کنند که می‌تواند بر الگوی خواب کودک تأثیر بگذارد. این نوع کریرها را می‌توان برای کودکان یک سال و نیمه استفاده کرد.

۴٫     کریرهای Glider

کریر کودک

کریرهای Glider محصولات نوآورانه‌ای برای نوزادند که برای آرامش کودک طراحی شده‌اند. آن‌ها به‌آرامی و با حرکتی ملایم تکان می‌خورند. به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در اطراف خانه و همراه خود جابه‌جا کرد تا کودک در تمامی لحظات کنارتان باشد.

۵٫     کریر گهواره‌ای

وقتی نوزادان داخل کریر گهواره‌ای قرار می‌گیرند، محبت و مراقبت مادرانه را حس می‌کنند. کریرهای گهواره‌ای نوزادان را در زمان بیداری به‌خوبی سرگرم می‌کنند و در صورت نیاز برای خوابیدن آن‌ها را به‌آرامی تکان می‌دهند. این کریرها از مواد نرم و ظریف و پدهای محافظ ساخته شده‌اند و می‌توانید مطمئن باشید که در این کریر از کودکتان به‌خوبی محافظت می‌شود.

۶٫     کریر Bouncer

سرگرم شدن بچه‌های کوچک با وجود حفظ امنیتشان بزرگ‌ترین چالش برای هر پدر و مادری است. این کریر راه‌حل هر دوی این نیازها را ارائه می‌دهد و درعین‌حال امکان استراحتتان را نیز فراهم می‌کند. این نوع کریر bouncy fun را با حرکات ملایم و آرام کریر ترکیب می‌کند و با خلق‌وخو و ترجیحات متفاوت کودکان همراه می‌شود.

۷٫     کریر Rocker

اگر راه‌حل ساده‌ای برای آرام کردن نوزاد کولیکی وجود داشت تا والدین بتوانند نفس راحتی بکشند، چیزی جز معجزه نبود. کریرهای Rocker دقیقاً همین معجزه‌اند. عملکرد دوگانه آن‌ها در rocking و تاب دادن این کریر را به مکان مورد علاقه کودک روی زمین تبدیل می‌کند. شما می‌توانید کریر و rocker را در یک بسته داشته باشید.

۸٫     کریر برقی کودکان نوپا

وقتی نوبت به آرام کردن کودکان می‌رسد، کریرها زندگی را برای والدین آسان‌تر و راحت‌تر می‌کنند. کریرهای مخصوص کودکان نوپا برای کودکان ۶ ماهه تا ۳ ساله مناسب‌اند. آن‌ها بهترین مکان برای بازی کودک شما در حین انجام دادن کارهایتان‌اند. کریرهای کودکان نوپا معمولاً از نوع آویزان‌اند.

۹٫     کریرهای آویزان

کریر آویزان همان کریر مخصوص کودکان نوپاست که با اتصال آن به تکیه‌گاهی در بالای سر قابل استفاده در داخل و خارج از منزل است.

هر نوع کریری، ازنظر سن و وزن، مشخصات خاص خودش را دارد. بسته به انعطاف و راحتی مورد نیاز کودکتان، کریرهایی با عملکردهای مختلف انتخاب کنید. کریرهای ترکیبی همراه با تاب خوردن معمولی حرکات گهواره‌ای، gliding، bouncing یا rocking را نیز ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید کریری انتخاب کنید که تنظیمات سرعت چندگانه، حالت‌های مختلف صندلی و مواردی از این قبیل را برای راحتی بیشتر ارائه می‌دهد. خرید آنلاین یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی گزینه‌های موجود و خرید کریر ایمن و مناسب کودک است.

بایدها و نبایدهای خرید کریر برقی کودک

بایدها

  • مطمئن شوید که کودکتان در محدوده سنی و وزنی متناسب با کریر انتخابی قرار دارد.
  • بررسی کنید که صندلی آن‌قدر که باید جادار باشد تا کودکتان فضای کافی برای تنفس داشته باشد.
  • همیشه به‌دنبال کریری باشید که به بهترین شکل با الگوهای استفاده شما مطابقت داشته باشد؛ داخل خانه یا خارج از خانه، اندازه کوچک یا بزرگ.
  • به‌دنبال کریری باشید که محافظ ایمنی داشته باشد. محافظ‌های ۵ نقطه‌ای بهترین‌اند. کریرهای بدون کمربند یا محافظ ممکن است برای کودکتان خطرناک باشند.
  • به‌دنبال فریم (چهارچوب) و پایه‌های مستحکم باشید تا مطمئن شوید که کریر هنگام کار پایدار و ثابت می‌ماند.
  • بافت صندلی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به‌خوبی زیرسازی شده و قابل شست‌وشوست.
  • اگر به‌دنبال کریر گهواره‌ای هستید، مطمئن شوید که قسمت گهواره‌ای به‌خوبی روی فریم کریر ثابت شده است.
  • همیشه خرید کریرهای نو و استفاده‌نشده را به کریرهای دست‌دوم ترجیح دهید.
  • گواهینامه‌های ایمنی کریر کودک را از مقامات مربوطه مانند JPMA یا CPSC بررسی کنید.
  • کریرهای کودک با لوازم جانبی مربوط به موسیقی گزینه خوبی‌اند، اما مطمئن شوید که انتخاب و تنظیم صدا برای کودکتان مزاحمتی ایجاد نکند.
  • اگر ترجیح می‌دهید به‌صورت آنلاین خرید کنید، سعی کنید نظرات را بررسی کنید تا پیشنهادات خوبی برای خرید مناسب‌ترین نوع دریافت کنید.

نبایدها

  • برای کودکان تازه‌متولدشده کریرهایی نخرید که حالت‌های خوابیده محدود دارند، زیرا ممکن است باعث مشکلات تنفسی در کودکان شوند.
  • اگرچه بودجه مهم است، اما نباید بر ایمنی و راحتی کودکتان اولویت داشته باشد. گزینه‌های باکیفیتی وجود دارند که قیمت مناسبی دارند.
  • کریرهایی را که مرجع صدور گواهی فراخوان کرده‌اند نخرید.

بایدها و نبایدهای استفاده از کریر برقی کودک

بایدها

  • همیشه از دفترچه راهنمای ارائه‌شده به همراه محصول استفاده کنید و برای مونتاژ قطعات کریر دستورالعمل‌های مخصوص همان کریر را به کار ببندید. حتماً تمام اجزای ضروری را وصل کنید. مطمئن شوید که قطعات لازم مانند قلاب روی نوارهای پلاستیکی، لوله‌های صندلی و مانند این‌ها آن‌قدر که باید ثابت شده‌اند.
  • حتماً نوزاد را در حالت خوابیده درون کریر قرار دهید تا از احتمال سقوط جلوگیری شود. با بزرگ‌تر شدن کودک، حالت عمودی ترجیح داده می‌شود.
  • درصورتی‌که کریر صندلی قابل‌تنظیم دارد، همیشه از نوارهای محافظ شانه استفاده کنید تا از بیرون آمدن کودک محافظت شود.
  • در روزهای اول استفاده از کریر برقی کودک راحتی و امنیت او را زیر نظر داشته باشید. مطمئن باشید که کودک با کریر انس می‌گیرد.
  • به‌طور مرتب پیچ‌های باز را چک کنید و فوراً آن‌ها را سفت ببندید. قطعات آسیب‌دیده را تعمیر یا تعویض کنید.
  • طبق دستورالعمل ارائه‌شده، پد صندلی را مرتب بشویید. به کودک پوشک بپوشانید تا مطمئن شوید که پد صندلی کثیف نمی‌شود.
  • پس از رشد کودک و عبور از محدودیت سنی و وزنی کریر، از کریر استفاده نکنید.

نبایدها

  • اجازه ندهید کودک به مدت طولانی در کریر بخوابد. بلافاصله پس از اینکه کودک خوابش برد، او را به تختخواب منتقل کنید.
  • قبل از بررسی سطح راحتی کودک، حرکت کریر را روی سرعت بالا تنظیم نکنید. با سرعت کم شروع کنید و تا وقتی کودک احساس راحتی کند، به‌تدریج سرعت را افزایش دهید.
  • کریر را روی سطح مرطوب یا خیس قرار ندهید. همچنین کریر نباید در نزدیکی مکان‌های مرطوب مانند حمام، تشت، دوش، وان و مانند این‌ها استفاده شود.
  • پوشش‌های محافظی که همراه کریر برقی کودک ارائه می‌شوند نباید برای اهداف دیگر استفاده شوند.
  • برای شستن پد صندلی از سفیدکننده استفاده نکنید.
  • اگر پیش‌بینی می‌کنید که ممکن است چند روز یا چند هفته از کریر استفاده نشود، باتری را از آن خارج کنید. باتری‌های بدون استفاده در کریر ممکن است ضعیف شوند و مشکلاتی را در عملکرد کریر ایجاد کنند.
  • کریر را وقتی کودک در آن است جابه‌جا نکنید.
  • استفاده از کریرها خوب است، اما نه در حدی که تبدیل به عادت شود. کودک خود را به مدت طولانی درون کریر نگذارید. اجازه دهید کودک روی زمین یا تخت نیز بازی کند.

سؤالات متداول

  1. چه زمانی باید از کریر برقی کودک استفاده کنید؟

وقتی کارهایی دارید که باید انجام دهید، از کریر کودک برای آرام کردن، راحتی و مدیریت کودکتان استفاده کنید. بااین‌حال، در هر جایی که مشغول کارید، مراقب کودک هم باشید. همچنین، کریرهای کودک می‌توانند به‌عنوان bouncers عمل کنند و برای کودکانی مفیدند که به‌دلیل مشکل در تنفس و گرفتگی بینی نمی‌توانند به‌طور کامل دراز بکشند. آن‌ها به نوزاد کمک می‌کنند که در حالت نیمه‌ایستاده قرار بگیرند.

  1. آیا رها کردن کودک در کریربرقی بدون مراقبت بیخطر است؟

بیشتر کریرها با باتری کار می‌کنند. توصیه نمی‌شود کودک را به مدت طولانی بدون مراقبت رها کنید، زیرا ممکن است درنهایت دچار سرگیجه شوند.

  1. آیا کریرهای برقی کودک ایمن‌اند؟

کریرهای کودک ایمن‌اند و حفاظ‌های ایمنی دارند تا مطمئن شوید که کودک از روی صندلی نمی‌لغزد. CPSC1 برای بهبود استاندارهای ایمنی و جلوگیری از حادثه و تلفات، دستورالعمل‌های ایمنی جدیدی را برای کودک تأیید کرده است. حفاظ ۵ نقطه‌ای برای اطمینان از ایمنی کودک توصیه می‌شود.

  1. آیا میتوانید به کودکتان اجازه دهید که در کریر بخوابد؟

می‌توانید اجازه دهید کودکتان چرت کوتاهی در کریر بزند. مطمئن شوید که کریر کار نمی‌کند تا باعث ناراحتی یا سرگیجه کودک نشود.

  1. چه مدت در روز میتوانید از کریر استفاده کنید؟

توصیه می‌شود روزانه بیش از یک ساعت از کریر استفاده نکنید، زیرا کودک برای ایجاد ارتباط عاطفی و همچنین رشد فیزیکی نیاز به در آغوش گرفته شدن و بازی دارد.

  1. کودکتان تا چه سنی میتواند از کریر استفاده کند؟

استفاده از کریر کودک برای کودکان از نوزادی تا ۱۸ ماهگی توصیه می‌شود. ممکن است مجبور شوید برای کودکان بزرگ‌تر وسیله دیگری تهیه کنید یا آن را ارتقا دهید.

  1. از کجا میتوانید کریر برقی کودک تهیه کنید؟

می‌توانید کریر کودک را از فروشگاه‌هایی که محصولات تخصصی کودک دارند یا فروشگاه‌های دیگری که محصولات کودک می‌فروشند تهیه کنید. بااین‌حال، اگر فکر می‌کنید خرید آنلاین راحت‌تر است، وب‌سایت‌های بسیاری برای فروش آنلاین محصولات کودک وجود دارند. می‌توانید پس از بررسی‌های مختلف، بازخورد سایر مشتریان و رتبه‌بندی محصول اقدام به خرید کنید. با استفاده از رسانه‌های آنلاین از مزایای اینترنت بهره ببرید و خرید کنید.

  1. مونتاژ کریر کودک چقدر طول میکشد؟

مونتاژ برخی از محصولات آسان است و در عرض ۱۵ دقیقه انجام می‌شود. درحالی‌که برای برخی دیگر ممکن است حدود نیم ساعت طول بکشد. قبل از شروع، راهنمای نصب را بررسی کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید