یکی از نگرانی‌ها و چالش‌های شایع در خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، بدرفتاری کودک در جمع و مهمانی است. به این صورت که با حضور مهمان آشنا یا غریبه کودک از حالت روتین خود خارج می‌شود و رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد که باعث ناراحتی یا خجالت والدین می‌شود. در اغلب موارد، علت این بدرفتاری نیاز کودک به جلب توجه است. وقتی میزان توجه شما به کودک کم می‌شود او به هر راهی دست می‌زند تا توجه والدین را به دست بیاورد. در اکثر موارد وقتی کودک رفتار بدی از خود نشان می‌دهد افراد بیشتری به او توجه می‌کنند همین امر سبب تشدید بدرفتاری کودک در جمع می‌شود. در این موارد واکنش ما باید چگونه باشد؟

اولین قدم در واکنش به بدرفتاری کودک در جمع و مهمانی، مانند تمام مسائل رفتاری کودکان باید ببینیم علت این رفتار یا به عبارت صحیح‌تر ناهنجاری رفتاری چیست و کودک از انجام دادن این رفتار به دنبال چه هدفی است؟

در این قسمت از چالش دوشنبه‌ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت منتشر می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را تجسم کنید.

بدرفتاری کودک در جمع و مهمانی

سرکار خانم مائده بازرگان روانشناس کودک و نوجوان در این قسمت از پادکست دوشنبه‌ها با کودکت علت بدرفتاری کودک در جمع یا در حضور مهمان را برای ما تحلیل می‌کند و در مورد واکنش والدین نسبت به این موضوع نکاتی را اشاره می‌کند. به این پادکست گوش کنید.

‌لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ بعد به پادکست خوب گوش بدید و باز هم بیشتر بهش فکر کنید. به نظر شما کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟ نظرات و راهکارهای خودتون رو می‌تونین در قسمت نظرات زیر همین مطلب در وبسایت کودکت با ما در میون بذارید.

فراموش نکنید برای شنیدن سایر پادکست‌ها می‌تونید به قسمت پادکست دوشنبه‌ها با کودکت سر بزنید و به پاسخ کارشناسان و متخصصین حوزه کودک به چالش‌هایی که در اینستاگرام کودکت مطرح می‌شه گوش بدید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید