شاید شما هم در چنین موقعیتی قرار بگیرید و بازگشت اضطراب جدایی کودک را تجربه کنید. شما همیشه می‌توانستید کودک ۴ ساله خود را به افراد امن خانواده بسپارید و برای چند ساعت از او جدا شوید. شما همیشه سعی می‌کردید که به درستی با او خداحافظی کنید و به موقع برگردید. به نظر خود شما او دوران اضطراب جدایی را به خوبی سپری کرده است و شما دیگر با این موضوع رو به رو نخواهید شد.

اما به تازگی فرزندتان هنگام جدا شدن از شما بی‌قراری می‌کند. شما در این وضعیت ناامید شده‌اید و از اینکه به دوران قبل برگشته‌اید، احساس نارضایتی می‌کنید. شما علت این رفتار را متوجه نمی‌شوید چرا که او بعد از جدایی از شما با خوشحالی به بازی و فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهد و هنگام بازگشت شما با رضایت با شما رو‌به‌رو می‌شود.

چالش دوشنبه‌ها با کودکت این هفته از شما می‌خواهد که خودتان و فرزندتان را در این موقعیت فرض‌ کنید.

اضطراب جدایی

سرکار خانم معصومه سجادی، کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش‌دیده‌ی تخصصی حوزه کودک و نوجوان، مطالب مفیدی را در مورد چالش این هفته و بازگشت اضطراب جدایی در کودکان در اختیار ما قرار داده‌اند. در این قسمت از پادکست دوشنبه‌ها با کودکت آن را می‌شنوید:

شما در این شرایط چه می‌کنید؟ شما چه موضعی در مواجهه با بازگشت اضطراب جدایی در کودکان دارید؟ آیا تصمیم می‌گیرید که دیگر از او جدا نشوید؟ یا به دنبال راه حل این مسئله می‌روید؟

یک دیدگاه

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید