با توجه به جدید بودن موضوع «فلسفه برای کودکان و نوجوانان» و کمتر پرداختن به آن توسط سیستم آموزشی، معمولا اولین سوال پس از شنیدن این عنوان این است که منظور از فلسفه برای کودکان چیست؟

واقعیت این است که در دنیای سرشار از اطلاعات امروزی، تفکر و پرورش آن يكی از نيازهای اساسی زندگی هر فرد برای تصميم‌گيری، انتخاب و حل مسئله است. شاید بتوان به طور کلی گفت که در آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان قرار است راه درست فکر کردن را از همان زمان کودکی به کودکانمان بیاموزیم. هدف برنامه فلسفه برای کودکان  آشنا كردن كودكان با مهارت‌های فهم، تحلیل کردن و كسب مهارت تعامل اجتماعی برای حل مسائل زندگى روزمره است. برای دستیابی به این هدف نیاز است با این موضوع بیشتر آشنا شویم، در بستر خانواده سوالات کودکان و نیازهای فکری آن‌ها را بشناسیم و بیاموزیم که چگونه این سوالات را پاسخ دهیم تا کودکی با تفکر نقادانه پرورش دهیم.

از این رو با توجه به اهمیت پرورش تفکر در بستر خانواده و استقبال همیشگی مخاطبان کودکت، از کارگاه‌های آموزشی آنلاین این مجموعه، در آبان ۹۸ اولین وبینار فلسفه برای کودکان و نوجوانان توسط تیم کارگاه‌های کودکت برگزار خواهد شد.

اولین وبینار «آشنایی با برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان » ویژه والدین

برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین یکی از فعالیت‌های پرطرفدار تیم کودکت است که در دو سال گذشته علاقمندان زیادی را گرد هم آورده است. دو هفته متوالی در آبان ماه ۹۸ در روزهای پنجشنبه ۹ و پنجشنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ درباره کاربرد آموزه‌های فبک در تربیت کودک صحبت خواهیم کرد. در مدت زمان پخش وبینار، شرکت‌کنندگان از هر جای ایران می‌توانند به صورت زنده مباحث آموزشی کارگاه را بشنوند، پیام‌های متنی، صوتی و تصویری ارسال کنند و تصویر و پاورپوینت مدرس را هم مشاهده کنند. همچنین روزهای پس از کارگاه، در گروهی که همه شرکت‌کنندگان و مدرس محترم در آن حضور دارند، درباره آموخته‌هایشان صحبت کنند و مدرس در ساعتی مشخص به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ خواهد داد.

مدرس این کارگاه آموزشی آنلاین، دکتر سعید ناجی، دکترای فلسفه علم و فناوری ، استادیار پژوهشی و عضو هیئت علمی گروه فبک هستند. یکی از ده‌ها کتاب تالیفی ایشان در این زمینه کتاب‌ کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، گفت‌وگو با پیشگامان می‌باشد.

از هر جای ایران که هستید، می‌توانید در این وبینار شرکت کنید. برای این کار به نصب نرم‌افزار خاصی نیاز ندارید و با کامپیوترهای شخصی مجهز به سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک، تبلت و تلفن همراه با سیستم‌عامل اندروید و  iOS و دسترسی به اینترنت پرسرعت می‌توانید به‌راحتی در این کارگاه شرکت کنید.

فایل راهنمای شرکت‌کنندگان و همچنین لینک ورود به وبینار، پس از ثبت‌نام برای شما ارسال می‌شود و تیم پشتیبانی کودکت در تمام مراحل برگزاری وبینار، کنار شما خواهند بود. با توجه به اهمیت موضوع آموزش، حضور آنلاین شرکت‌کنندگان ضروری است و فیلم کارگاه برای شرکت‌کنندگان ارسال نخواهد شد. جهت مرور مطالب ارائه شده در کارگاه، فایل صوتی هر جلسه از این وبینار که در روزهای ۹ و ۱۶ آبان ماه ۹۸ برگزار می‌شود، پس از هر جلسه به مدت ۲۴ ساعت در سایت کودکت قابل شنیدن است. دسترسی به این فایل صوتی فقط برای شرکت‌کنندگانی فراهم می‌شود که تا پایان مهلت اعلام شده در این وبینار ثبت‌نام کنند.

برای ثبت‌نام آنلاین و مستقیم در گروه شرکت‌کنندگان از لینک زیر استفاده نمایید:

ثبت نام در وبینار «فلسفه برای کودکان و نوجوانان»

اگر در فرایند ثبت نام آنلاین به مشکلی برخورد کردید یا به اطلاعات بیشتری در این رابطه نیاز داشتید، با راه‌های ارتباطی تیم پشتیبانی کودکت workshops@koodaket.com) و شماره تلفن‌‌های ۰۹۳۹۹۱۶۲۵۷۲ و ۰۹۲۱۳۶۱۸۲۱۹) تماس حاصل فرمایید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید