همه بچه‌ها عاشق آبنبات عصایی و شکلات هستند. شما می‌توانید با کمی خلاقیت یک شیرینی خوشمزه و جدید را برای بچه‌ها درست کنید. اگر کودک شما عاشق آشپزی و کمک کردن به شما است می‌توانید از او برای درست کردن این میان وعده خوشمزه هم کمک بگیرید. می‌توانید حتی برای ولنتاین هم این شکلات آبنبات عصایی خوشمزه و بانمک را درست کنید و ولنتاینی شاد و پر از عشق را در کنار خانواده خود جشن بگیرید. وقت زیادی برای درست کردن این شیرینی‌های بانمک نیاز ندارید. حتی می‌توانید با کمی خلاقیت و تزئین این شکلات آبنبات عصایی ، از آن‌ها برای تزئین میز تولد کودکت هم استفاده کنید. با ما در این قسمت از آشپزخانه کودکت همراه شوید تا طرز تهیه این خوشمزه‌های دوست داشتنی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شکلات آبنبات عصایی

آبنبات عصایی متوسط
اسمارتیز یا اسپیرینکلز
شکلات چیپسی

شکلات آبنبات عصایی

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ میان وعده های سالم و ساده مثل شکلات چوبی

طرز تهیه شکلات آبنبات عصایی

یک کاغذ مومی تهیه کنید و بعد از اینکه آبنبات عصایی‌ها را از بسته بیرون آوردید هر دو عدد از آن‌ها را به شکل قلب کنار هم قرار دهید.
در یک کاسه جداگانه شکلات چیپسی‌ها را بریزید و برای ۳۰ ثانیه در مایکرویو قرار دهید یا به روش بن‌ماری کردن روی یک ظرف آب در حال جوش، آب کنید. بعد از آب شدن شکلات‌ها و درست شدن مایع غلیظ شکلاتی، آن را با استفاده از یک قیف مخصوص شیرینی‌پزی در وسط قلب‌های عصایی بریزید و به آرامی با استفاده از قاشق سطح روی آن را صاف کنید.

می‌توانید به انتخاب خود از شکلات سفید استفاده کنید یا با کمی خلاقیت و اضافه کردن چند قطره رنگ خوراکی به شکلات سفید آب شده، این شکلات عصایی‌ها را زیباتر کنید. تا شکلات‌ها هنوز سفت نشده است، روی آن اسپیرینکلز یا اسمارتیز برزید و به سلیقه خودتان تزئین کنید. بچه ها می‌توانند هر چیزی که دوست داشته باشند روی این شکلات‌های خوشمزه بریزند. می‌توانید از آجیل خرد شده و گردو یا بادام زمینی برای تزئین استفاده کنید. همه چیز بسته به سلیقه، خلاقیت و علاقه شما و کودکتان دارد. بعد از تزئین کردن، شکلات‌ها را برای یک تا دو ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شوند و بعد از آن برای سرو کردن آماده هستند.

فراموش نکنید برای آموزش خوراکی‌ها و میان وعده‌های بیشتر می‌توانید به بخش دستور غذایی کودکان سر بزنید. اگر شما هم دستور غذایی خوشمزه و مفیدی برای کودکان دارید حتما از قسمت نظرات یا شبکه‌های اجتماعی کودکت با والدین دیگر به اشتراک بگذارید.

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید