با افزایش آلودگی در شهرهای بزرگ و شیوع بیماری‌های واگیردار و عفونی در سطح جهانی، استفاده از انواع دستگاه‌های تصفیه هوا رونق بسیاری پیدا کرده است. هر دستگاه بنا بر تکنولوژی و نوع استفاده از آن کاربرد متفاوتی دارد. به‌طورکلی دستگاه تصفیه کننده و ضدعفونی کننده هوا برای حساسیت‌های فصلی و برای بیماری‌های عفونی واگیردار مناسب‌اند.

تفاوت دستگاه تصفیه کننده هوا و دستگاه ضدعفونی کننده هوا

تصفیه کننده هوا

  • از یک‌سری فیلترها، معمولاً فیلترهای HEPA (هوای پاک با بازدهی بالا)، برای جذب آلاینده‌های هوا و یک فن (پروانه) برای گردش هوا استفاده می‌کند.
  • لزوماً هوای موجود در فضا را ضدعفونی نمی‌کند، فقط برخی از آلاینده‌های موجود در هوا را فیلتر می‌کند و هوا را به فضای اطراف بازمی‌گرداند.
  • فیلترهای موجود در بیشتر تصفیه‌کننده‌های هوا، برای اطمینان از تصفیه مؤثر و کارآمد، نیاز به تعویض منظم دارند.
  • فقط کافی است آن را در فضایی قرار دهید تا خودش کار کند. برای مکان‌هایی مناسب است که افرادی به مدت طولانی در آنجا حضور دارند.
  • برای مقابله با انواع آلرژی و حساسیت و فیلتر ذرات محرک موجود در هوا کارآمد است.

ضدعفونی‌کننده هوا

  • با قطبی کردن الکترونیکی ذرات موجود در هوا، با استفاده از یون‌هایی با بار منفی و اشعه UV کار می‌کند.
  • هوا و سطوح موجود در فضا را پاکسازی و ضدعفونی می‌کند که حاوی انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند.
  • ازآنجاکه برخی از آن‌ها اوزون تولید می‌کنند که ممکن است تحریک‌کننده باشد، فقط برای فضاهای موقتی توصیه می‌شوند. ازاین‌رو برای مکان‌هایی مناسب است که مردم در رفت‌وآمدند، اما مدت طولانی در آنجا نمی‌مانند، مانند دستشویی‌ها یا مسیرهای ورودی.

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می‌کند؟

نامی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است دقیقاً متناسب با کاری است که انجام می‌دهد. به‌طور معمول«دستگاه‌های تصفیه هوا از فن‌ها یا یون‌ها برای جذب ذرات کوچک موجود در هوا استفاده می‌کنند و سپس با کمک فیلتر آن‌ها را از چرخه هوا خارج می‌کنند.»

آیا دستگاه‌های تصفیه هوا واقعاً می‌توانند به حساسیت‌های فصل بهار کمک کنند؟

علائم حساسیت‌های فصلی زمانی رخ می‌دهند که سیستم ایمنی کودک محرک‌های محیطی را به‌عنوان مهاجمان مضر تشخیص دهد. حساسیت‌های فصلی مستلزم گذر از چندین فصل است. به همین دلیل، نوزادان مستعد ابتلا به حساسیت فصلی نیستند. اما ممکن است با بالا رفتن سن کودک علائم حساسیت خود را بروز دهند. برای مثال، الگوی متمایز علائم فصلی را می‌توان خیلی زود و در دو سالگی مشاهده کرد.

درحالی‌که روش‌های زیادی برای درمان و جلوگیری از این حساسیت‌های فصلی کودکان در همه سنین وجود دارد، یکی از راه‌های پرطرف‌دار استفاده از دستگاه تصفیه‌کننده هواست.

عوامل حساسیت‌زای (آلرژن‌ها) موجود در هوای خانه شما می‌توانند علائم حساسیت را تحریک کنند. فیلتراسیون هوا می‌تواند به کاهش میزان آلرژن‌های موجود در هوا در خانه شما کمک کند. همچنین می‌تواند به برطرف کردن علائم حساسیت و آسم نیز کمک کند.

ضدعفونی کردن هوا چگونه امکان‌پذیر است؟

در سال‌های اخیر، با گسترش آلودگی‌های فضای شهری و بیماری‌های واگیر در فصل زمستان دستگاه تصفیه‌کننده هوا به‌تنهایی جوابگو نیست. در این میان دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده جایگزین بهتری خواهند بود. ضدعفونی کردن هوا مؤثرترین نوع سیستم‌های هواساز است که از فناوری‌های اکتیو بهره می‌برد. پلاسمای سرد جزو فناوری‌های اکتیو است و تمام ذرات معلق و آلاینده‌های هوا و میکروارگانیسم‌ها (مانند انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها) را حذف می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد. این نوع سیستم‌های هواساز، به‌تازگی و به‌ویژه پس از بروز بحران کرونا، در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

فناوری پلاسمای سرد چگونه کار می‌کند؟

پلاسمای سرد روشی نوین برای ضدعفونی کردن محیط است. این روش بدون آسیب وارد کردن به بافت‌های انسانی میکروب‌ها را از بین می‌برد. این نوعی از فناوری سبز است که در همه حوزه‌های زیست‌سازگار دوستدار محیط زیست اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. این فناوری میزان اوزون را کنترل می‌کند و مقدار آن را کاهش می‌دهد. این کاهش به حدی است که برای افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند آسیب‌زننده و آزاردهنده نیست.

چرا دستگاه‌های یسان برای تصفیه و ضدعفونی‌کردن هوا مناسب‌اند؟

شرکت دانش‌بنیان پویافناوران یسان سازمانی پیشرو در ساخت دستگاه‌های تصفیه و ضدعفونی‌کننده هوا با پلاسمای سرد است. این سازمان قابلیت از بین بردن آلاینده‌های صنعتی را برای ساکنان شهرهای آلوده فراهم می‌کند. دستگاه‌های یسان با قابلیت پوشش‌دهی بالا در ابعاد مختلف هوا را بیش از ۹۰ درصد پالایش می‌کنند. دستگاه‌های یسان تولید ملی است و کیفیتی برابر با نمونه‌های خارجی دارد.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید