پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها گاهی بیشتر از سایر مراقبان کودک وقتشان را با نوه‌های خود می‌گذرانند. مخصوصا آخر هفته‌ها و در دوران تعطیلات آنها فرصت بیشتری برای سپری کردن اوقات فراغت با کودکان دارند. ایده‌های سرگرم‌کننده زیادی وجود دارد. در ادامه قرار است با ۱۲ سرگرمی عالی برای ارتباط کودک با پدربزرگ و مادربزرگ آشنا شویم.

 سرگرمی عالی برای ارتباط کودک با پدربزرگ و مادربزرگ

رفتن به پارک و پیاده‌روی

ارتباط کودک با پدربزرگ و مادربزرگ

یک سرگرمی عالی برای کودکان همراه پدربزرگ و مادربزرگ رفتن به پارک و پیاده‌روی است. به عنوان مادربزرگ و پدربزرگ می‌توانید به کمک آنها اوقات فرح‌بخشی با نوه‌های خودتان داشته باشید. می‌توانید بچه‌ها را به پارک ببرید تا از مناظر اطراف لذت ببرند. می‌توانید در طول مسیر خود، مجموعه‌ای از گل‌ها و برگ‌ها را جمع‌آوری کنید.

هنر و صنایع‌ دستی

اکثر بچه‌ها علاقه زیادی به صنایع دستی دارند. می‌توانید از صفحات رنگ‌آمیزی قابل چاپ استفاده کنید. همچنین به کمک ابزار و وسایل ساده می‌توان دنیایی ار هیجان را برای کودکان به ارمغان بیاورید.

بیشتر بخوانید: فواید هنر برای کودکان ؛ انجام کارهای هنری چه مزایایی برای کودک دارد؟

ساختن پازل

بازی کردن با پازل همراه نوه‌ها یک سرگرمی عالی برای پدربزرگ و مادربزرگ ها است. می‌توانید با ساختن پازل از رقابت با نوه‌های عزیز و کوچکتان لذت ببرید. پازل‌ها می‌تواند ساعت‌های زیادی ذهن شما و نوه‌های کوچولویتان را به خود اختصاص دهد.

آشپزی و پخت و پز

آشپزی همراه نوه ها

می‌توانید همراه نوه‌ها در خانه بمانید و به کمک دستورالعمل‌های متفاوت، متنوع و خوشمزه غذا، آشپزی کنید یا کیک و شیرینی بپزید و آنها را تزیین کنید و لذت ببرید.

باغبانی

باغبانی یک سرگرمی عالی برای پدربزرگ و مادربزرگ ها است. با پرورش و کاشت انواع سبزی، گل، کدو تنبل و تمشک و توت می‌توانید عشق و شور زندگی را به نوه خود منتقل کنید.

خواندن

ارتباط کودک با پدربزرگ و مادربزرگ

برخی از والدین دوست دارند وقتی فرزندشان خانه پدربزرگ و مادربزرگشان می‌روند وقتشان را به مطالعه و خواندن اختصاص دهند. شاید کتاب خواندن یک سرگرمی عالی برای کودکان همراه پدربزرگ و مادربزرگ باشد. کتابخانه خود را با نوه خود به اشتراک بگذارید یا به کتاب‌فروشی محلی بروید و کتاب هیجان‌انگیزی و لذت‌بخشی برای نوه خود تهیه کنید.

هیجان در زمین بازی

بازی کردن و ورزش در زمین بازی یک راه مناسب برای تخلیه هیجانات یک نوه بازیگوش است. تاب‌سواری البته به شرط ایمن بودن یک فعالیت مفرح و دلپذیر برای بچه‌های کوچک است.

کشف برنامه‌های جدید

این روز‌ها بچه‌ها از گشت و گذار در دنیای اینترنت لذت می‌برند و عاشق دنیای برنامه‌های بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیز هستند. ابته مادربزگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم به نظر می‌رسد از دنیای اینترنت و بازی‌‌های کامپیوتری لذت ببرند. سراغ تب‌لت خود بروید و چند اپلیکیشن بازی یا آموزشی جذاب دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: سرگرمی های یک روز بارانی برای کودکان؛ از شکار گنج تا کوکی های خوشمزه

دیدن پرندگان

به یک پارک محلی بروید و نوه‌ها را دعوت به تماشای گروه مختلفی از پرندگان کنید. دیدن انوع مختلفی از پرندگان با رنگ‌های با شکوه و نحوه زیست ویژه می‌تواند یک سرگرمی عالی برای کودکان باشد.

قرار نهار یا شام

به عنوان پدربزرگ و مادربزرگ چرا نتوانید یک برنامه نهار یا شام همراه نوه عزیزتان داشته باشید؟ پیشنهاد خوبی است که برای نهار یا شام همراه با نوه‌ها برنامه‌ریزی کنید و خاطرات دل‌انگیز و شادی را همراه آنها رقم بزنید.

تماشای فیلم

روز‌های بارانی می‌توانید همراه نوه‌هایتان به سینما روید و یک فیلم به یاد ماندنی تماشا کنید. می‌توانید برای ایننکه انتخاب کنید کدام فیلم را تماشا کنید نظر بچه‌ها را هم بپرسید.

آموزش سرگرمی

آموزش سرگرمی به نوه ها

ایا شما معمولا بافندگی، ماهیگیری می‌کنید یا در اوقات فراغت خود کار‌های هنری انجام می‌دهید. شاید نوه‌هایتان دوست داشته باشند که آنها را از شما یاد بگیرند. با توجه به علاقه کودکان می‌توانید برای آنها جعبه ابزار، مجموعه بافندگی یا مجموعه ماشین‌های مختلف تهیه کنید و آنها وارد دنیای جذاب سرگرمی‌ها کنید.

بیشتر بخوانید: پدربزرگ ها و مادربزرگ ها چه چیزهایی در مورد تربیت فرزند را فراموش کرده‌اند؟

این تعداد سرگرمی عالی برای کودکان را تجربه کنید و اگر شما هم ایده‌های جذاب و مناسبی به ذهنتان می‌آید لطفا از طریق بخش نظرات این مقاله یا سایر شبکه‌های اجتماعی کودکت با ما در میان بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید