سیب میوه چهارفصلی است که می‌توانید با آن غذاها و میان وعده‌های خوشمزه‌ای درست کنید که همه به خصوص بچه‌ها عاشق آن شوند. از پای سیب تا شیرینی سیب و دارچین همه و همه طرفدارهای خاص خودشان را دارند. می‌توانید با کمک کودکت دسر یا صبحانه‌ای خوشمزه به نام ترتیلای پای سیب درست کنید که نه تنها بسیار خوشمزه است بلکه مفید و سالم هم هست.

در این قسمت از آشپزخانه کودکت به شما طرز تهیه دسر شیرین و خوشمزه ترتیلای پای سیب را آموزش می‌دهیم. این شیرینی خوشمزه هم خیلی زود آماده می‌شود و هم وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و وسایل مورد نیاز برای تهیه آن تقریبا در همه خانه‌ها وجود دارد. می توانید ترتیلای پای سیب را به صورت لقمه‌‌ای یا برش خورده سرو کنید. پس پیشبندها را بسته و با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه ترتیلای پای سیب

سیب سبز یا قرمز بسته به انتخاب و علاقه کودکت
نان ترتیلا ( می‌توانید آن را در خانه درست کرده یا از بیرون خریداری کنید)
کره
مخلوط شکر و دارچین

طرز تهیه

طرز تهیه

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ یک میان وعده با طعم سیب

فر را با ۱۹۰ درجه سانتی گراد ( ۳۷۵ فارنهایت) روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. سیب‌ها را پوست گرفته و به تکه‌های کوچک برش بزنید. دقت کنید که هسته سیب را جدا کرده باشید. یک تکه بزرگ از سیب را در وسط ترتیلا قرار دهید و بعد نصف قاشق غذاخوری، کره را روی سیب قرار دهید و بعد یک قاشق چایخوری از مخلوط شکر و دارچین را روی سیب و کره بریزید و اجازه دهید برای ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در فر پخته شود.

بعد از پخته شدن پای سیب خوشمزه شما، آن‌ها را از فر در آورده و اجازه دهید تا سرد شود و بعد مثل پیتزا آن را برش بزنید. می‌توانید ترتیلای ساده و خوشمزه خود را با هات چاکلت یا نوشیدنی داغ مورد علاقه کودک خود سرو کنید و عصرانه‌ای دلپذیر و مقوی برای او درست کرده باشید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای شکر از پودر قند استفاده کنید. بسته به سلیقه شخصی شما می توانید کمی خامه، عسل یا میوه‌هایی که دوست دارید به این غذای خوشمزه اضافه کنید و آن را زیباتر و خوشمزه‌تر کنید.

طرز تهیه نان ترتیلا در خانه

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ یک میان وعده تابستانی برای کودکت

در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید نان ترتیلا را در خانه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه نان ترتیلا

۳ پیمانه آرد
یک پیمانه آب گرم
یک سوم پیمانه روغن
نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر
یک قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه

آرد و نمک و بکینگ پودر را در کاسه‌ای باهم مخلوط کنید ، بعد از آن وسط آرد را گود کنید و روغن را در آن بریزید و از اطراف مواد را کم کم باهم مخلوط کنید. در این مرحله آب گرم را کم کم اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید. می‌توانید از آرد نانوایی استفاده کنید. تا زمانی که مواد به دست نچسبد، به ورز دادن ادامه دهید. هر زمانی که حس کردید خمیر به دست شما می‌چسبد به خمیر آرد اضافه کنید، اما دقت کنید که در این کار زیاده‌روی نکنید.

بعد از اینکه خمیر را ورز دادید آن را درون کاسه‌ای چرب قرار داده و اجازه دهید برای یک ساعت در جای گرمی استراحت کند. بعد از این مرحله و افزایش حجم خمیر آن را به ده قسمت مساوی تقسیم کنید وهر قسمت را با کمک وردنه به قطر ۱۰ سانتی متر به شکل دایره پهن کنید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار داده و کمی روغن بریزید و اجازه دهید گرم شود. هر کدام از خمیرهای پهن شده را در ماهیتابه انداخته و اجازه دهید سرخ شوند. زمانی که سطح نان شروع به حباب زدن کرد، آن را برگردانید و اجازه دهید سمت دیگر ترتیلا پخته شود. دقت کنید که نان را نسوزانید.
می‌توانید نان ترتیلا را از فروشگاه نیز تهیه کنید و دقت داشته باشید که آرد ذرت عادی مناسب پخت ترتیلا نیست.

بیشتر بخوانید: دستور غذایی ساده برای همه روزهای هفته

فراموش نکنید برای آموزش غذاها و میان وعده های خوشمزه و مفید برای پرورش عادت غذایی خوب در فرزندان خود می‌توانید به قسمت دستور غذایی کودک در وبسایت کودکت مراجعه کنید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید