اگر به دنبال درست کردن میان وعده‌های خوشمزه و شیرین هستید که در کمتر از چند دقیقه آماده می‌شود بهتر است درست کردن پای هلوی لیوانی را امتحان کنید. این میان وعده خوشمزه که هم محبوب دل بزرگترها و هم بچه‌ها است بسیار خوشمزه و مقوی است.

این مدل از پای هلوی لیوانی نیازی به پخت ندارد و کالری بسیار کمتری نسبت به پای سیب و هلوی سنتی دارد، پس اگر عاشق خوردن میان وعده‌های خوشمزه و شیرین هستید اما از چاق شدن خود می‌ترسید این پای هلوی لیوانی را امتحان کنید به خصوص اگر باردار هستید و علاقه به خوردن خوراکی و میان وعده‌های شیرین دارید، پای هلوی لیوانی انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. حتی می‌توانید با کمی خلاقیت و صرف وقت بیشتر از پای هلوی لیوانی برای پذیرایی در مهمانی‌های کوچک و ساده استفاده کنید. بهتر است هرچه سریع‌تر به سراغ آموزش این میان وعده خوشمزه برویم.

مواد لازم برای تهیه پای هلوی لیوانی

مواد لازم برای تهیه پای هلوی لیوانی :

بیشتر بخوانید:  آشپزخانه کودکت؛ طرز تهیه ترتیلای پای سیب

دو عدد هلوی بزرگ
دو بسته بیسکویت کراکر نمکی (می‌توانید از بیسکویت ساقه طلایی یا مادر هم استفاده کنید)
یک قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای
یک قاشق چایخوری کره
دارچین
بستنی وانیلی

طرز تهیه پای هلوی لیوانی

در مرحله اول هلوها را به دقت بشویید و به قطعات کوچک تقسیم کنید. فر را روشن کنید و روی ۳۷۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید و اجازه دهید تا گرم شود.

در هنگام خرد کردن هلوها دقت کنید که گوشت میوه را به دقت از پوست آن جدا کنید تا مزه بهتری داشته باشد.
بیسکویت‌های کراکر نمکی را در کاسه‌ای بریزید و به دقت خرد کنید تا بافت شن مانندی پیدا کنند. مقداری از هلوهای خرد شده را در میکسر کاملا پوره کنید و به همراه یک قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای به بیسکویت‌های پودر شده اضافه کنید و بعد از این که به خوبی با هم مخلوط کردید پودر دارچین را به این مخلوط اضافه کنید.

به مقدار مساوی در لیوان‌هایی که برای درست کردن پای هلو در نظر گرفته اید را با کره چرب کنید و از ترکیب پودر بیسکویت و هلو در این لیوان‌ها بریزید و خوب فشار دهید تا بافت سفت و یکدستی پیدا کند. روی این لایه هلوهای خرد شده را قرار دهید و روی آن دارچین و شکر بپاشید و لیوان ها را برای ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید و تا زمانی که روی هلوها طلایی شود صبر کنید. بعد از آن پای هلوی لیوانی را از فر خارج کنید و روی آن یک اسکوپ بستنی وانیلی قرار دهید و نوش جان کنید.

این میان وعده خوشمزه و دوست داشتنی را در فصل تابستان می‌توانید با هلوی تازه درست کنید و در زمستان از کمپوت یا مربای هلو استفاده کنید. پای هلوی لیوانی میان وعده‌ای بسیار مناسب و مقوی هم برای بچه‌ها و هم بزرگترها است که گذراندن یک بعد از ظهر تابستانی را برای شما دلپذیرتر می‌کند.

در بخش آشپزخانه کودکت سعی می‌شود که غذاها و میان وعده‌هایی آموزش داده شوند که هم برای بچه‌ها مناسب باشد و هم بزرگترها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. لذت آشپزی با کودکان در کنار اعضای خانواده و بعد از آن صرف نمودن ماحصل کار مشترکتان هم باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان و هم صمیمت آن‌ها با شما بیشتر می شود و خاطرات خوشی را کنار هم و با ساده‌ترین کارهای ممکن می‌توانید بسازید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید