اگر کودک شما عاشق خمیر بازی باشد پس حتما به بیسکویت خمیری نیز علاقه دارد. در این قسمت از آشپزخانه کودکت قصد داریم طرز پخت بیسکویت خمیری را آموزش دهیم. بیسکویت خمیری میان وعده‌ای خوشمزه است که می‌توانید با کمک کودک خود آن را درست کنید. بچه‌ها می‌توانند خمیر این بیسکویت را با استفاده از قالب‌های خمیر بازی و به هر شکلی که دوست دارند، درست کنند و بیسکویت خمیری منحصر به فرد خود را داشته باشند. درست کردن بیسکویت خمیری شبیه به بازی کردن با خمیربازی است با این تفاوت که می‌توانید چیزی که درست کرده‌اید را بخورید. بهتر است زودتر برای درست کردن این بیسکویت خمیری خوشمزه آماده شوید.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت خمیری

۳ پیمانه آرد
نصف قاشق سوپخوری بیکینگ پودر
یک پیمانه شکر
دو قالب کره
یک عدد تخم مرغ
دو قاشق سوپخوری شیر
یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
رنگ خوراکی
اگر کودک شما به تخم مرغ آلرژی و حساسیت داشته باشد می‌توانید از مواد زیر را به جای تخم مرغ برای تهیه خمیر بیسکویت استفاده کنید.
نصف یک عدد موز له شده

یک چهارم پیمانه سس سیب یا هر میوه دیگری که دوست دارید.

طرز تهیه بیسکویت خمیری

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ بیسکویت آدم برفی آب شده

دستور پخت بیسکویت خمیری

فر را با ۳۵۰ درجه فارنهایت ( ۱۷۵ درجه سانتی گراد) روشن کنید تا گرم شود. در کاسه‌ای شکر و کره را مخلوط کنید تا به خوبی با هم میکس شوند. تخم مرغ، شیر و عصاره وانیل را به ترکیب اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط شما کاملا یکدست شود.
آرد و بیکینگ پودر را به ترکیب اضافه کنید و با همزن برقی به خوب بهم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. خمیر را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و در کاسه‌های جداگانه قرار دهید. به هر خمیر یک تا دو قطره رنگ خوراکی اضافه کنید و خوب ورز دهید تا رنگ به همه جای خمیر شما برسد و خمیری یک دست و یکرنگ داشته باشید. خمیرهای رنگی را به هر شکلی دوست دارید درست کنید یا با استفاده از قالب خمیر بازی آن را شکل دهید. اجازه دهید بچه‌ها به هر شکلی که دوست دارند بیسکویت خمیری خود را درست کند.
در سینی مخصوص فر، کمی روغن اسپری کنید و بیسکویت‌ها را در آن قرار دهید و برای ۸ تا ۱۲ دقیقه اجازه دهید در فر بمانند. بعد از گذشتن این مدت بیسکویت‌ها را بیرون بیاورید و اجازه دهید خنک شوند و با یک لیوان نوشیدنی گرم انتخاب مناسبی برای میان وعده یا عصرانه بچه‌ها و البته خود شما خواهد بود.

ترفندهای خوشمزه

۱. می‌توانید به جای استفاده از رنگ خوراکی از ژله‌های رنگی که در کمی آب حل کرده‌اید، استفاده کنید تا بیسکویت خمیری شما طعم جدید و میوه‌ای داشته باشد.
۲. از قالب‌های متنوع برش بیسکویت و خمیر بازی برای شکل دادن به خمیر بیسکویت استفاده کنید.
۳. رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید و با استفاده از باقی مانده خمیرهای رنگی بیسکویت خمیری رنگین کمانی درست کنید.
اگر شما هم تجربه درست کردن این بیسکویت خمیری خوشمزه را دارید یا نکاتی را می‌دانید که می‌تواند مفید باشد، آن را در قسمت نظرات وب سایت رسمی ما یا صفحات اجتماعی کودکت به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید