معمولا بچه‌ها خوردن سالادها و غذاهای گیاهی را دوست ندارند، اما از آنجایی که این مواد غذایی سرشار از ویتامین هستند بنابراین بهتر است به عنوان یک والدین مطمئن شوید که این مواد مغذی به بدن کودکتان می‌رسد. اگر کودکت خوردن سالاد و سبزیجات را دوست ندارد بهتر است به شیوه‌ای خلاقانه این غذاها را برای او درست کنید که عاشق این غذاها شود. در این قسمت از آشپزخانه کودکت قصد داریم طرز تهیه چیپس ترتیلا ذرت با سس آووکادو را آموزش دهیم.

قایق آووکادو که با چیپس ترتیلا و سس آووکادو سرو می‌شوند انتخاب خوبی به عنوان میان وعده برای بچه‌ها هستند. می‌توانید از سس آووکادو و چیپس خانگی ذرت به جای میان وعده‌های ناسالمی مانند چیپس و پفک استفاده کنید. قایق آووکادو و چیپس ترتیلا سرشار از مواد مغذی هستند و می‌توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه چیپس ترتیلا ذرت

نان ترتیلای ذرت ( می توانید از فروشگاه تهیه کنید )
روغن زیتون
نمک

مواد لازم برای تهیه چیپس ترتیلا ذرت :

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ رایس کریسپی بوقلمونی

طرز تهیه چیپس ترتیلای ذرت

فر را با ۴۰۰ درجه فارنهایت (حدودا ۲۰۰ درجه سانتی گراد) روشن کنید تا گرم شود. نان‌های ترتیلا را به شکل بادبان قایق برش‌های مثلثی بزنید. در سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید و کمی روغن زیتون روی ترتیلا اسپری کنید و تکه مثلثی ترتیلای ذرت را در آن قرار دهید و کمی نمک به کل نان‌ها بزنید و اجازه برای ۱۲ دقیقه در فر بمانند. بعد از گذشت این زمان چیپس ترتیلا آماده است.
به سراغ درست کردن قایق آووکادو می رویم.

مواد لازم برای تهیه قایق آووکادو

سه عدد آووکادو بزرگ
یک عدد لیموی تازه بزرگ
یک دوم قاق چایخوری نمک
یک چهارم قاشق چایخوری شکر

مواد لازم برای تهیه قایق آووکادو :

بیشتر بخوانید: با ده راهکار طلایی برای تغذیه کودک نوپا آشنا شوید

طرز تهیه قایق آووکادو

ابتدا آووکادوها را از وسط نصف کنید و هسته آن را جدا کنید. مواد داخل آووکادو را خارج کنید و در کاسه بریزید. مواد داخل آووکادو را با نمک و شکر در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید به خوبی میکس شوند. آبلیمو را در آخر به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس آووکادویی را که درست کرده‌اید را در پوست آووکادو که شبیه قایق است بریزید و چیپس‌های ترتیلایی که به شکل بادبان درست کرده‌اید را روی آن قرار دهید. به همین راحتی قایق آووکادو شما آماده شد و یک میان وعده سالم و بسیار خوشمزه است که جایگزین خوبی برای میان وعده‌های ناسالم و صنعتی بیرون از خانه خواهد بود.

می‌توانید به دلخواه خود کمی جعفری یا گشنیز خرد شده را به سس آووکادو اضافه کنید تا طعم خوبی بگیرد.
می‌توانید سس‌های مختلف را با چیپس ترتیلای ذرت درست کنید و به شیوه‌های خلاقانه آن را تزئین کنید که هم برای پذیرایی در مهمانی‌ها و تولدها مناسب باشد و هم به عنوان میان وعده‌ای خوشمزه و سالم برای کودکان باشد.

اگر به تغذیه کودک خود اهمیت می‌دهید و به دنبال غذاها و خوراکی‌های متنوع برای او هستید حتما به بخش دستور غذای کودکان سر بزنید، ضمنا اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید می‌توانید از طریق وبسایت کودکت با ما در میان بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید