تربیت کودک کار مهمی است به خصوص در سال‌های اولیه زندگی که کودکان بسیار تاثیرپذیر هستند و هویت آن‌ها در حال شکل گیری است. کودکانی که به سن مدرسه می‌رسند بیشتر در برابر اتفاقات در فضای جامعه قرار می‌گیرند به همین دلیل بیشتر نیاز به دلگرمی و راهنمایی دارند. اگر دنبال راهی برای حمایت و پشتیبانی از کودک خود می‌گردید  با بیان این ۶ جمله تاثیرگذار به کودک می‌توانید حس قوی از امنیت، هویت، تعلق و ارزش را به فرزندان خود منتقل کنید.‌

من برای تو اینجا هستم

جمله تاثیرگذار به کودک

در دسترس بودن شما برای کودک بسیار مهم است. وقتی این جمله را به کودک خود می‌گویید ممکن است به شما نیاز نداشته باشد ولی آن‌ها به خاطر خواهند سپرد که شما قول دادید وقتی نیاز به کمک دارند شما در دسترس خواهید بود. در واقع این جمله تنها اجازه دادن به کودک نیست بلکه شما با بیان این جمله تاثیرگذار به کودک او را دعوت می‌کنید در هنگام نیاز حتما به شما مراجعه کند و به آن‌ها می‌فهمانید که شما هر کاری برای کمک به او انجام خواهید داد.

بیشتر بخوانید: درک احساسات کودکان؛ از احساس شرم تا غرور

من به تو افتخار می‌کنم

طبق تحقیقات انجام شده از مردان میانسال مشخص شد بسیاری از آن‌ها هرگز جمله «من به تو افتخار می‌کنم» را از زبان پدر یا مادر خود نشنیده‌اند یا سال‌های زیادی برای شنیدن آن صبر کرده‌اند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها در صورتی می‌توانند توجه پدر یا مادر خود را جلب کنند که موفق بزرگی در ورزش کسب کنند یا شغل پر درآمدی داشته باشند.

پدران و مادران گرامی هرگز نگذارید کودکان شما برای شنید این جمله صبر کنند، هر چه زودتر به آن‌ها بگویید به وجود آن‌ها و به تلاش آن‌ها افتخار می‌کنید تا نتیجه آن را در زندگی کودک مشاهده کنید.

من به تو باور دارم

جمله تاثیرگذار به کودک

سال‌های نوجوانی و جوانی خود را به یاد بیاورید!‌ در آن سال‌ها چقدر به خودتان اطمینان و اعتماد به نفس داشتید؟ تردید و دو دلی از جمله ویژگی‌های انسان بودن است و شما با بیان جمله «به تو باور دارم» می‌توانید منبعی از حمایت و اطمینان برای کودک خود باشید. با گفتن این جمله به کودک خود می‌فهمانید که کسی در جایی از این جهان به آن‌ها و ارزش‌مندی آن‌ها باور دارد.

من بهترین‌ها را برای تو می‌خواهم

بیان جمله «من همیشه بهترین‌ها را برای تو می‌خواهم» چندین مزیت دارد. اول از همه به کودکان می‌فهماند پشت سر همه‌ی تلاش‌ها و مشکلاتی که برای تربیت آن‌ها متحمل می‌شوید اهدافی دارید، همین موضوع به کودکان کمک می‌کند تا هنگامی که نظرات و تصمیمات شما با آن‌ها مطابقت ندارد راحت‌تر بتوانند تصمیمات شما را بپذیرند، چون می‌دانند شما بهترین چیزها را برای آن‌ها می‌خواهید. دوم اینکه بیان این جمله به آن‌ها یادآوری می‌کند شما از صمیم قلب برای کمک به آن‌ها تلاش می‌کنید و در کنار آن‌ها هستید و نه در مقابل آن‌ها. پس بهتر است قبل از اینکه خواسته‌های شما و کودک شما در مقابل هم قرار بگیرد به او یادآوری کنید که بهترین چیز‌ها را برای آن‌ها می‌خواهید.

بیشتر بخوانید: تربیت فرزند خوشبین چه راه و رسمی دارد؟

در کنار تو خواهم بود

این جمله به کودک نشان می‌دهد شما در کنارشان هستید و حاضرید به وسیله آن‌ها شناخته شوید حتی اگر اشتباهی مرتکب شوند یا مسئولیت کار دشواری بر عهده آن‌ها باشد. در واقع با بیان این جمله تاثیرگذار به کودک خود نشان می‌دهید حاضر به رنجش و تحمل سختی یا حرف شنیدن از دیگران هستید ولی کودک خود را تنها نمی‌گذارید و پشتیبان او هستید. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر تصمیم گیری کنند و مسئولیت‌پذیرتر باشند.

من عاشق تو هستم

من عاشق تو هستم

جمله تاثیرگذار، ساده و پر از احساس «من عاشق تو هستم» هیچوقت ارزش خود را از دست نمی‌دهد، حتی اگر بارها آن را تکرار کنید. وقتی یه اتفاق ویژه در خانه می‌افتد به فرزند خود بگویید «من عاشق تو هستم». وقتی قرار است بخوابد و به شما شب بخیر می‌گوید به او بگویید «من عاشق تو هستم». وقتی فرزند خود را به مدرسه یا سر کار می‌رسانید به او بگویید «من عاشق تو هستم». بدون هیچ دلیلی در وسط روز به او بگویید «من عاشق تو هستم». با بیان این جمله احساس تعلق و دوست داشتن را به کودک خود منتقل می‌کنید.

اگر شما هم تجربه‌ای از گفتن جملات تاثیرگذار به کودک خود دارید حتما از طریق وبسایت کودکت با ما و والدین دیگر به اشتراک بگذارید.

 

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید