در دنیای امروز اهمیت آموزش کودکان بر هیچ والدی پوشیده نیست. همچنین تعریف آموزش و باسواد بودن به یادگیری و رشد مهارت های ارتباطی در کودکان و همین طور مهارت های فردی و اجتماعی آنها وابسته شده است. تا جایی که در جدیدترین تعریف سازمان یونسکو از فرد باسواد شخصی با سواد تلقی می شود که بتواند با استفاده از مهارت‌ها و آموخته های خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند. متاسفانه فعلا سیستم آموزشی کشور ما، هنوز هیچ تغییری در زمینه آموزش مهارت‌های فوق نکرده است. از طرفی می‌دانیم که پرورش کودکان از بدو تولد، ازطریق روابط نزدیک با والدین شکل می‌گیرد و میزان رشد مهارت‌ها و شناخت کودک در زمینه‌های گوناگون به فضای ایجاد شده توسط والدین و حضور هوشیارانه و تسهیل‌گرانه آن‌ها در کنار کودک بستگی دارد.

در دوره آموزشی آنلاین «رشد مهارت‌های ارتباطی در کودکان با بهره‌گیری از هنر و ادبیات» برآنیم تا برای یادگیری و پرورش کودکان به ویژه در این روزهایی که بیشتر از هر زمانی از محیط‌های آموزشی دوره مانده‌اند قدمی برداریم و روش‌های تقویت هوش هیجانی در کودکان و فراگیری مهارت‌های فردی و اجتماعی آن‌ها از طریق ادبیات و هنر در گروه‌های سنی ۰ تا ۶ سال را بررسی کنیم. همچنین قبل از ورود به مبحث رشد مهارت‌ها با موضوعات توجه به تفاوت‌های فردی، قضاوت نکردن، تعدیل معیارها و در مشاهده‌گری و حضور تسهیلگرانه والدین در زندگی کودکانشان زمینه ورود به این بحث را پایه‌ریزی می‌کنیم.

در مبحث رشد مهارت های ارتباطی در کودکان به موضوع هوش هیجانی می‌پردازیم. علم روانشناسی هوش هیجانی را شامل خودآگاهی، اشتیاق، انگیزش، همدلی، استواری (خویشتن‌داری و اعتماد به نفس) و مهارت‌های اجتماعی می‌داند. فردی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار است در شناخت و کنترل احساسات خود تواناست، رفتاری سنجیده دارد و از درکی انسانی در شناخت احساسات و عواطف دیگران بهره‌مند است.

پس با تیم برگزارکننده کارگاه‌های کودکت در این دوره آموزشی همراه شوید.

اولین دوره آموزشی آنلاین «رشد مهارت‌های ارتباطی در کودکان با بهره‌گیری از هنر و ادبیات»

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی آنلاین ویژه والدین و مربیان یکی از فعالیت‌های پرطرفدار تیم کودکت است که در دو سال گذشته علاقمندان زیادی را گرد هم آورده است.

این بار دوره آموزشی آنلاین «رشد مهارت‌های ارتباطی در کودکان با بهره‌گیری از هنر و ادبیات» در سه جلسه در روزهای سه‌شنبه ۳۱ تیرماه و سه‌شنبه  ۷ و ۱۴ مرداد ماه ۹۹ از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می‌گردد. طبق روال سایر وبینارهای کودکت، یک گروه پرسش و پاسخ تعاملی با حضور مدرس محترم قبل از برگزاری کارگاه تشکیل شده و به مدت سه هفته بعد از برگزاری اولین جلسه وبینار فعال خواهد بود. برای این وبینار، گروه پرسش و پاسخ یک هفته پس از برگزاری هر جلسه وبینار فعال خواهد بود و شرکت کنندگان محترم می‌توانند با یکدیگر و مدرس محترم در ارتباط بوده، هم‌افزایی و هم‌اندیشی داشته باشند و به انجام تمرین‌های هر هفته بپردازند. ضمن پخش وبینار، شرکت‌کنندگان می‌توانند، به‌ صورت زنده، مباحث آموزشی کارگاه را بشنوند؛ پیام‌های متنی، صوتی و تصویری بفرستند و تصویر و پاورپوینت مدرس را مشاهده کنند. حضور آنلاین و تعاملی شرکت‌کنندگان در تمام مدت زمان برگزاری هر جلسه وبینار توصیه شده و به بهره‌وری هرچه بیشتر دوره برای شرکت‌کنندگان می‌انجامد. همچنین فایل صوتی ضبط شده این وبینار پس از ۲۴ ساعت و به مدت محدود در سایت کودکت در دسترس خواهد بود.

مدرس این کارگاه آموزشی آنلاین سرکار خانم شهناز جمشیدی هستند؛

  • کارشناس هنر و ادبیات کودک و نوجوان.
  • بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه هنر و ادبیات کودک و نوجوان.
  • ۲۳ سال عضویت در شورای کتاب کودک در گروه‌های بررسی تصویر و ادبیات نمایشی.
  • بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه برنامه‌ریزی پرورش و تفکر خلاق در مراکز فرهنگی آزاد و سازمان فرهنگی و هنری.
  • همکاری با دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی و موسسه تاریخ و ادبیات کودکان در زمینه برنامه‌ریزی فضای خلاق و تربیت مربی در شهرهای مختلف ایران.
  • بیش از ۱۷ سال فعالیت در زمینه تربیت مربی خلاق برای کودکان کار.

همچنین سرفصل‌های این کارگاه آموزشی آنلاین عبارتند از:

  • پیش‌گفتار
  • تعریف خوب دیدن (تفاوت‌های فردی)
  • قضاوت نکردن (دقت در تعیین معیارها)
  • برقراری صلح پایدار در خانواده
  • رشد مهارت‌های ارتباطی با بهره‌گیری از هنر و ادبیات (گروه سنی صفر تا شش سال)

تمرکز روی تقویت هوش هیجانی کودکان و رشد ارتباط شنیداری، دیداری، حرکتی و توانمند شدن کودکان در مهارت‌های فردی و اجتماعی بازه سنی صفر تا شش سال است.

از هر جای ایران که هستید، می‌توانید در این وبینار شرکت کنید. برای این کار نیاز به نصب نرم‌افزار اسکایپ دارید و با استفاده از اینترنت پرسرعت، و با کامپیوترهای شخصی مجهز به سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک، تبلت و تلفن همراه با سیستم‌عامل اندروید و iOS  می‌توانید به‌راحتی در کارگاه شرکت کنید. فایل راهنمای شرکت‌کنندگان و همچنین لینک ورود به وبینار، پس از ثبت‌نام برای شما ارسال می‌شود و تیم پشتیبانی کودکت در تمام مراحل برگزاری وبینار، کنار شما خواهند بود. با توجه به اهمیت موضوع آموزش، حضور آنلاین شرکت‌کنندگان ضروری است و دسترسی به فایل صوتی ضبط شده وبینار فقط برای شرکت‌کنندگانی فراهم می‌شود که تا پایان مهلت اعلام شده در این وبینار ثبت‌نام کنند.

این کارگاه در سه جلسه متوالی برگزار می‌گردد. زمان برگزاری روزهای سه‌شنبه ۳۱ تیرماه و سه‌شنبه‌ها ۷ و ۱۴ مرداد ماه ۹۹ ساعت ۱۷ الی ۲۰ به وقت ایران است.

برای ثبت‌نام آنلاین و مستقیم در گروه شرکت‌کنندگان از لینک زیر استفاده نمایید:

ثبت نام آنلاین در دوره آموزشی

«رشد مهارت های ارتباطی در کودکان با بهره‌گیری از هنر و ادبیات» 

اگر در فرآیند ثبت‌نام آنلاین به مشکلی برخوردید یا به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، به تیم پشتیبانی کودکت به آدرس  [email protected]  ایمیل بزنید یا با شماره‌ تلفن‌‌های ۰۹۳۹۹۱۶۲۵۷۲ و ۰۹۳۵۶۶۷۱۲۲۲ تماس بگیرید یا در واتساپ پیام بفرستید.

 

 

 

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید