شاید متقاعد کردن بچه‌ها برای نخوردن میان وعده‌های ناسالم خارج از خانه و صنعتی یکی از سخت ترین کارها برای هر پدر و مادری باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بچه‌ها را برای خوردن میان وعده‌های خانگی تشویق کنید این است که میان وعده‌های خوشمزه خانگی را به طرز خلاقانه‌ای تزئین کنید. راه دیگری که به شما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با کودک خود داشته باشید این است که از آن‌ها در آشپزی کمک بگیرید و کارهای این چنینی را باهم انجام دهید.

رایس کریسپی یا برنجک شیرین، یکی از بهترین و سالم‌ترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید برای تغذیه بچه‌ها انتخاب کنید. در این قسمت از آشپزخانه کودکت طرز تهیه رایس کریسپی بوقلمونی را به شما آموزش خواهیم داد که میان وعده‌ای بسیار خوشمزه و بانمک است. رایس کریسپی بوقلمونی خیلی راحت آماده می‌شود و برای پذیرایی در مهمانی و تولد گزینه بسیار مناسبی است.

مواد لازم برای تهیه رایس کریسپی بوقلمونی

رایس کریسپی خانگی یا برنجک شیرین شده‌ای که از فروشگاه تهیه کرده‌اید.
شکلات چیپسی شیری
مارشملو
رنگ خوراکی قرمز، نارنجی و مشکی
پاستیل ذرتی
کاغذ مومی
سیخ جوجه چینی یا چوب بستنی

طرز تهیه رایس کریسپی بوقلمونی

طرز تهیه رایس کریسپی بوقلمونی

بیشتر بخوانید: آشپزخانه کودکت؛ رایس کریسپی کدوحلوایی

رایس کریسپی را از بسته خارج کنید. یا اگر در خانه تهیه کرده‌اید می‌توانید آن‌ها را به مستطیل‌های کوچک برش بزنید. قبلا دستور تهیه رایس کریسپی رنگین کمانی را در آشپزخانه کودکت به شما آموزش داده‌ایم. می توانید از رایس کریسپی رنگین کمانی برای درست کردن رایس کریسپی بوقلمونی استفاده کنید.

کاغذ مومی را در سینی پهن کنید. شکلات چیپسی را در مایکرویو برای ۳۰ ثانیه قرار دهید و بعد هم بزنید تا نرم شود. می توانید به روش بن‌ماری کردن شکلات‌ها را آب کنید. هر چوب بستنی یا سیخ جوجه چینی را دورن یک رایس کریسپی قرار دهید تا محکم شوند. یک قطره رنگ خوراکی مشکی به شکلات آب شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکلات‌های آب شده یک رنگ شوند. رایس کریسپی را درون این شکلات تیره رنگ بزنید و بعد برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی کاغذ مومی قرار دهید تا کمی شکلات آن سفت شود. پیش از آن که به طور کامل شکلات روی رایس کریسپی سرد شود، مارشملوها را از وسط نصف کنید، پشت آن را کمی شکلات آب شده بزنید و بعد به عنوان چشم های بوقلمون قرار دهید. روی این مارشملوها را با خلال دندان و کمی شکلات آب شده سیاهی که دارید، چشم بکشید. پاستیل ذرتی را به جای نوک بوقلمون و پاستیل قرمز را زیر نوک قرار دهید تا شبیه گلوی بوقلمون شود.

بعد از این که کار تزئین رایس کریسپی بوقلمونی را تمام کردید، میان وعده خوشمزه شما آماده است و می‌توانید با یک لیوان شیر گرم برای عصرانه کودک عزیز خود آن را آماده کنید.
همراه شدن با آشپزخانه کودکت و دستور غذایی کودکان ذوق و خلاقیت شما را در آشپزی بالا می‌برد و کمک می‌کند با کودک خود اوقات خوشی را در آشپزخانه سپری کنید. می‌توانید اگر تجربه درست کردن این میان وعده‌ها را دارید یا نکته‌ای می‌دانید که در پختن این غذاها می‌تواند مفید باشد، در قسمت نظرات صفحات اجتماعی یا وب سایت رسمی کودکت با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید