وقتی وارد فروشگاه مواد غذایی می‌شویم، انواع مختلف نوشیدنی‌ها توجه ما را به خود جلب می‌کند و نمی‌توانیم بهترین و مناسب‌ترین آن را برای فرزندمان انتخاب کنیم. با این حال اگر بدانیم کدام یک از نوشیدنی‌ها برای کودک مناسب و کدام برای سلامت جسمی او مضر است، با خیال آسوده‌تری خرید می‌کنیم.

بسیاری از نوشیدنی‌ها، می‌تواند عالی به نظر برسد، اما مناسب کودک نیستند. خواندن برچسب‌های تغذیه پشت نوشیدنی‌ها کاری بسیار سخت و وقت‌گیر است. در ادامه تعدادی از نوشیدنی های سالم برای کودک را به شما معرفی می‌کنیم.

نوشیدنی های سالم برای کودک نوپا

نوشیدنی برای کودک نوپا

آب

آب یکی از نوشیدنی های سالم برای کودک یکساله است. این نوشیدنی به تامین آب و تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. همچنین از عفونت‌های دستگاه ادراری و یبوست جلوگیری می‌کند. آب، منبع غنی فلوراید است و برای سلامت دندان‌ها مفید است.

بیشتر بخوانید: آب مورد نیاز بدن کودک چقدر است؟

شیر

شیر، منبع غنی از ویتامین برای کودکان یک‌ساله است. شیر علاوه بر پروتئین و مواد مغذی دیگر، منبع ویتامین دی و کلسیم است و دریافت ۱۶ تا ۲۰ اونس شیر در روز نیاز کودک شما را به دریافت ویتامین‌های مورد نیاز برطرف می‌کند. برای دادن شیر کم‌چرب به کودک تا سن دو سالگی صبر کنید. در طول روز بیش از دو فنجان شیر به کودک ندهید.

آبمیوه تازه

اگر قصد دارید که به کودک آب‌میوه دهید، سعی کنید که نوع تازه آن را انتخاب کنید. آبمیوه‌های صنعتی دارای مقادیر زیادی شکر و مواد مصنوعی هستند و برای سلامت کودکتان مضر است. آبمیوه تازه علاوه بر قند دارای مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز کودک است. مصرف آب‌میوه را به شش اونس در روز محدود کند.

اسموتی‌ها

اسموتی‌ها ممکن است در طول روز به اندازه سایر نوشیدنی‌ها جلوی تشنگی کودک را نگیرد. اسموتی‌ها یکی از نوشیدنی های سالم برای کودک است و نیاز بدن او را به تامین مواد مغذی برطرف می‌کند. برای کودک معجونی از پرتقال، موز، ماست و توت‌فرنگی تهیه کنید.

نوشیدنی‌های گازدار

هرگز به طور عمدی به کودکان نوشیدنی‌هایی گاز‌دار حاوی شکر و کالری زیاد ندهید. این نوشیدنی‌های صنعتی حاوی قند تصفیه‌شده هستند و برای سلامتی کودکان نوپا مضر تشخیص داده شده است. این نوشیدنی‌ها منجر به پوسیدگی‌های دندان و چاقی کودکان می‌شود و بهتر است آن را از سبد خوراکی‌های مصرفی خانواده خود حذف کنید.

بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید بدترین غذاها برای کودکان کدام غذاها هستند؟

نوشیدنی‌های کافئین‌دار

نوشیدنی های مغذی برای کودک

حتما مایل نیستند که کودکتان را به یک فنجان اسپرسو یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار مهمان کنید؛ کار پسندیده‌ای انجام می‌دهید. کودکان نسبت به افراد بزرگسال بیشتر در معرض عوارض حاصل از مصرف کافئین قرار دارند. مصرف بالای کافئین منجر به سر‌درد، درد‌های شکمی و عدم تمرکز خواهد شد.

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوشیدنی برای کودک، آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. فقط به یاد داشته باشید که به هیچ‌وجه به کودک نوشیدنی‌های حاوی قند مصنوعی و کافئین ندهید. البته وقتی بین نوشیدنی‌های سالم و نوعی که کودک دوست دارد، تعادل برقرار می‌کنید، جای نگرانی وجود ندارد. شما چه نوع نوشیدنی‌هایی برای کودک خود تهیه می‌کنید؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید این نوشیدنی‌ها چه فایده یا ضرری برای سلامتی کودک دارد؟ لطفا پیشنهاد‌‌ها و نگرانی‌های خود را در این زمینه با بخش نظرات این مقاله یا سایر شبکه‌های اجتماعی کودکت با سایر مادر‌ها به اشتراک بگذارید.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید