تربیت کودک

مدیریت کودک گوگل؛ راهی برای کنترل بهتر ارتباط فرزندان با دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال و فضای مجازی در زندگی ما به شکلی همه جانبه نفوذ کرده است. اما همیشه دل‌نگرانی‌هایی نیز بابت کنترل و مدیریت اوضاع دسترسی به اینترنت و استفاده از آن از سوی کودکان و فرزندان مطرح است. مادران و پدران امروزی با استفاده از گوگل و انواع اطلاعات موجود در سطح فضای مجازی به اطلاعات بسیار خوبی دست پیدا می‌کنند اما مدام نگران طرز استفاده کودکان و نوجوانان خود از این ابزار هستند. اخیرا گوگل برنامه‌ای تدارک دیده و امکان مدیریت این موضوع را برای خانواده‌ها به وجود آورده است. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره مدیریت کودک گوگل برایتان بگوییم:

مدیریت کودک گوگل چیست؟

گوگل به تازگی اپلیکیشینی موسوم به مدیریت کودک گوگل طراحی کرده است. به کمک این اپلیکیشن، والدین و بزرگترها می‌توانند از راه دور اقدام به مدیریت و نظارت بر کار بچه‌ها در فضای اینترنت کنند. به کمک برنامه مدیریت کودک گوگل، امکان کنترل ساعت کار کودک با تلفن همراه و نظارت بر اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کند، وجود دارد. ضمن اینکه می‌توان فهمید که کدام اپلیکیشن، بیشترین زمان را از کودک گرفته است. امکان کنترل یوتیوب، کروم و … هم به کمک این اپلییشن مقدور است.

نکته بسیار جالب و کاربردی دیگر آن، اطلاع از موقعیت جغرافیایی کودک است و زمانی که والدین می‌خواهند، فرزندشان از استفاده از اینترنت دست بکشد به سادگی می‌توانند دسترسی او را قطع کنند. این اپلیکیشن فعلا برای دستگاه‌های اندرویدی کاربرد دارد و در آینده‌ای نزدیک نسخه آیفون آن هم راهی بازار خواهد شد.

هر چند هنوز استفاده از مدیریت کودک گوگل فراگیر نشده و به صورت رسمی به بازار عرضه و معرفی نشده است اما این شرکت از والدین داوطلب تقاضا کرده تا به صورت آزمایشی در برنامه امکان‌سنجی آن برای بازار شرکت کنند و کار این اپلیکیشن را ارزیابی نمایند.

بیشتر بخوانید؛ مدیریت استفاده کودک از تکنولوژی چرا و چگونه باید انجام شود؟

استفاده از اپلیکیشن‌ها و کنترل کودک در فضای مجازی ممکن است؟

بدیهی است که برای تربیت درست کودک در مواجهه با امواج فناوری‌های جدید باید از اصول و قواعد آموزشی مناسب بهره برد و تنها به کمک محدود کردن و نظارت‌های سرسختانه نمی‌توان انتظار ایجاد رفتار صحیح در کودکان را داشت.

وجود ابزارهایی مانند اپلیکیشن مدیریت کودک گوگل در کنار به کارگیری روش‌های تربیتی و آموزشی می‌تواند مزایایی به همراه داشته باشد. با وجود پیچیده شدن دنیای فناوری، امکان کنترل صد در صد بر آنچه کودک و نوجوانان در دنیای مجازی انجام می‌دهند، وجود ندارد ولی نظارت‌هایی از دور و کنترل‌هایی از جنس مدیریت کودک گوگل می‌تواند تا حدی به شیوه تربیت و آموزش جهت بدهد.

نظر شما چیست؟ آیا تکنولوژی می‌تواند به تربیت کودک کمک کند؟ به نظر شما کودکانی که به دور از تکنولوژی و دنیای دیجیتال تربیت شده‌اند می‌توانند در آینده به موفقیت دست پیدا کنند یا کودکانی که از سنین پایین کار با ابزارهای دیجیتال را می‌آموزند؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب در وبسایت کودکت با ما در میان بگذارید.

نیلوفر شهدوست

Share
Published by
نیلوفر شهدوست

Recent Posts

ایجاد رابطه خوب با فرزندتان

 نوع تفکر شما در مورد تربیت فرزندتان، در ایجاد رابطه با آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند.…

2 هفته ago

دوره آموزشی آفلاین «من و فرزندم در دنیای دیجیتال»

دنیای دیجیتال بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما و فرزندان‌مان است. در یک دوره جامع آموزشی تلاش…

3 ماه ago

نمونه‌های تاب آوری: چه مهارت‌های کلیدی شما را تاب آورتر می‌کند؟

سلامت روان، بسیار فراتر از وجود برخی از اختلالات است. وقتی صحبت از سلامت روان…

6 ماه ago

راهنمای ایجاد تاب آوری در کودکان برای والدین و معلمان

توسعه تاب آوری یک سفر شخصی است و شما باید از دانشی که نسبت به…

6 ماه ago

نحوه ایجاد تاب آوری در کودکان 3 تا 8 سال

کودکان تاب آور می‌توانند پس از تجربه شکست، بهبود یابند و به زندگی عادی خود…

6 ماه ago

اثرات بازی های ویدئویی بر کودکان

بازی‌های ویدیویی برای کودکان خردسال توصیه نمی‌شود، زیرا نور صفحه‌نمایش می‌تواند بر چشم‌های آن‌ها تأثیر…

9 ماه ago