ما همگی نیاز به ارتباط داریم و اگر این نیاز در ما تامین نشود، دچار مشکلات عاطفی و اختلالات روحی جدی می‌شویم. بنابراین دوستیابی و پذیرفته شدن در گروه‌های اجتماعی از مهمترین مهارت‌های اجتماعی است که از کودکی باید آموخته شود. کودکان روحیات مختلفی دارند، برخی از آن‌ها به راحتی دوست پیدا می‌کنند و برخی دیگر برای برقراری ارتباط و حضور در جمع همسالان خود مردد هستند. این تردید به معنی این است که کودک برای دوستیابی و پذیرش در گروه دوستان  به حمایت و کمک والدین خود نیاز دارد. از این رو، کمک کردن به دوستیابی برای والدین می‌تواند یک چالش مهم و سر در گم کننده باشد.

وظیفه ما در قبال دوستیابی و پذیرش در گروه چیست؟ چگونه و چه مهارت‌هایی را باید در این زمینه به کودک خود بیاموزیم؟ آیا به نیازهای کودک توجه می‌کنیم یا خودمان تصمیم می‌گیریم کودک چه موقع و با چه افرادی دوست شود و بازی کند؟

در این قسمت از چالش دوشنبه ها با کودکت که روزهای دوشنبه در اینستاگرام کودکت مطرح می‌شود، از شما خواستیم موقعیت زیر را  تجسم کنید.

سر کار خانم سودابه عبدی روانشناس و مشاور خانواده در این قسمت از پادکست دوشنبه ها با کودکت در مورد چالش دوستیابی و پذیرش در گروه بیشتر به ما توضیح می‌دهد. با گوش دادن به این پادکست می‌توانید به پاسخ سوالاتی که در زمینه دوستیابی و برقراری ارتباط در ذهن شما وجود دارد دست پیدا کنید.

https://koodaket.com/wp-content/uploads/2019/08/2shanbeha-28-mordad.mp3?_=2

لینک دانلود پادکست

موقعیت بالا رو خوب تجسم کنید و چند دقیقه بهش فکر کنید. اگر در همچین موقعیتی قرار بگیرید بهترین کاری که به عنوان مادر یا پدر می‌تونید انجام بدید چیه؟ به پادکست خوب گوش بدید و به راهنمایی‌های اون توجه کنید. چند ساعت فرصت دارید باز هم بیشتر بهش فکر کنید. آیا کار بهتری هست که بتونید در چنین موقعیتی انجام بدید؟

سوالات، نظرات و تجربه‌های خودتون  رو از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب در سایت کودکت با ما به اشتراک بذارین.

پاسخ شما:

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید
نام خود را اینجا وارد کنید